De sessie van afgelopen zondag, de vriezer eens leegmaken. De coquilles zijn de bekende (Sint Jacobsschelpen in bacon) hier ook al eens langs gekomen in Steven and me, zijn ook terug te vinden op het BBQ genootschap.
Zoals eerder geschreven had ik nog ea in de vries liggen wat ik eens wilde opruimen, zocht een eenvoudig recept voor gamba's. Ik had een leuk recept gevonden in Big Bob Gibson's bbq book
Barbeque bacon-wrapped shrimps met basil stuffing.
Q-Methode: Indirect
Hout suggestie: Hickory, appel, eik, maple
Bereiding: 17 minuten
30 Verse basilicum blaadjes, fijn gehakt.
2 eetlepels vers geraspte parmesaanse kaas.
1 theelepel fijn gehakte knoflook.
30 grote gamba's, gepeld met staartje er nog aan
15 dunne bacon lapjes, doormidden.
Saus:
BBQ saus (kant en klaar of homemade)
2 eetlepel appelmoes
2 eetlepel stroop
1 eetlepel balsamica azijn
Bereiding:
Mix de basilicum, knoflook en parmesaanse door elkaar. Snij de gamba's in en vouw ze open. Stop ongeveer een theelepel van de mix in iedere gamba en wikkel er een plakje bacon omheen. Indien nodig fixeren met een cocktailprikker.
Mix de saus, ingredienten komen niet zo nauw, speel wat met de smaak.
Maak de BBQ op voor indirect grillen, verwarm hem tot 200 graden. (vergeet rookhout niet)
plaats de gamba's op het rooster en laat ze ongeveer 14 minuten garen.
Haal de gamba's van het rooster en laat ze even uitlekken/zweten op een stuk keukenpapier.
hou de gamba vast aan de staart en doop deze inde saus en zet ze terug op het rooster, sluit de deksel.
Laat de saus karameliseren (ca 3 minuten) Warm opdienen.
Ik heb kersenhout gebruikt als rookhout en Smokey Sweet BBQ saus, beide in huis.
Ga dit nog een keer doen met grotere garnalen of andere plakjes was een beetje gepriegel, ook kijken of ik ze netjes rechtop kan zetten.
De Sint Jacobsschelpen in bacon.
Zoals eerder geschreven had ik nog ea in de vries liggen wat ik eens wilde opruimen, zocht een eenvoudig recept voor gamba's. Ik had een leuk recept gevonden in Big Bob Gibson's bbq book
Barbeque bacon-wrapped shrimps met basil stuffing.
Q-Methode: Indirect
Hout suggestie: Hickory, appel, eik, maple
Bereiding: 17 minuten
30 Verse basilicum blaadjes, fijn gehakt.
2 eetlepels vers geraspte parmesaanse kaas.
1 theelepel fijn gehakte knoflook.
30 grote gamba's, gepeld met staartje er nog aan
15 dunne bacon lapjes, doormidden.
Saus:
BBQ saus (kant en klaar of homemade)
2 eetlepel appelmoes
2 eetlepel stroop
1 eetlepel balsamica azijn
Bereiding:
Mix de basilicum, knoflook en parmesaanse door elkaar. Snij de gamba's in en vouw ze open. Stop ongeveer een theelepel van de mix in iedere gamba en wikkel er een plakje bacon omheen. Indien nodig fixeren met een cocktailprikker.
Mix de saus, ingredienten komen niet zo nauw, speel wat met de smaak.
Maak de BBQ op voor indirect grillen, verwarm hem tot 200 graden. (vergeet rookhout niet)
plaats de gamba's op het rooster en laat ze ongeveer 14 minuten garen.
Haal de gamba's van het rooster en laat ze even uitlekken/zweten op een stuk keukenpapier.
hou de gamba vast aan de staart en doop deze inde saus en zet ze terug op het rooster, sluit de deksel.
Laat de saus karameliseren (ca 3 minuten) Warm opdienen.
Ik heb kersenhout gebruikt als rookhout en Smokey Sweet BBQ saus, beide in huis.
Ga dit nog een keer doen met grotere garnalen of andere plakjes was een beetje gepriegel, ook kijken of ik ze netjes rechtop kan zetten.
De Sint Jacobsschelpen in bacon.