BasBQ
Beef en Steak

Funky Fusion; Yaki meets Mole

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Op het internet kwam ik een recept tegen van teriyaki garnalen met guacomole.
Dit was een insteek om Japan en Mexico aan beide zijden van de Pacific met elkaar te laten fuseren.
In plaats van garnalen heb ik voor kipdijfilet gekozen.

De Guacumole:
Volgens het recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1190539/pittige-avocadosaus-met-limoen

IMG_4402.jpg
IMG_4403.jpg



De Teriyaki saus:
Volgens het recept: https://www.smulweb.nl/recepten/1414836/Pittige-zelfgemaakte-teriyaki-marinade

IMG_4404.jpg
III
IMG_4405.jpg


De Spiezen:
Niet gecharmeerd van de slechte stukken kipdijfilet. Maar ja, was vandaag niets anders verkrijgbaar.
Hier vier spiezen van gestoken. Gekruid met PeZo en laten rusten. ( is tenslotte Mexico)

IMG_4406.jpg


Op de Q.
Houtskoolvuurtje gestookt in de W47. Lekker langzaam, conform de mexicaanse landsaard, indirect op 200 C laten garen en van tijd tot tijd ingesmeerd met de teriyaki saus.
Voor de finishing touch nog ff boven de kolen laten kleuren.

IMG_4407.jpg


IMG_4408.jpg


IMG_4409.jpg


Presentatie:
Eea een beetje gefatsoeneerd en op tafel gezet. Vervolgens als lunch netjes op tijd voor de F1 naar binnen gewerkt.
Lekkere combi, zeker met de frisse guacomole.

IMG_4410 1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit, maar guacamole is echt wat anders dan mole. Tenminste, in mijn beleving is mole iets als dit: klik
 
Ge-wel-dig Peter. Zou heel blij worden als ik dit voorgeschoteld zou krijgen.
 
Ziet er heerlijk uit Peter. Had graag geproefd want mole vind ik meestal niet zo, maar de combi misschien wel.
Je vergeet nog een fusion land in je gerecht.....India, daar komt oorspronkelijk worcester vandaan, gemaakt in opdracht voor het Engelse merk Lea & Perrins dus eigenlijk ook nog een beetje Engels. Wat een fusies;)
 
och och och

top combi volgens mij.
die mole........... good memory's 😋
 
Ziet er heerlijk uit, maar guacamole is echt wat anders dan mole. Tenminste, in mijn beleving is mole iets als dit: klik
@Jorizzz . Klopt. Maar voor de funky titel heb ik eea en beetje tekstueel aangepast. ;)
 
Heerlijk gerecht Peter. Deze ga ik eens onthouden. Mooi verslag met lekkere plaatjes. Zit gelijk met water in de mond. Jullie hebben weer goed gegeten. Top
Succes met de wedstrijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan