BasBQ
Beef en Steak

Frikandel burnt end

Werner L&S

Kooltjesharker
Berichten
147
Wij hebben zondag een verjaardag en wil een hapje klaarmaken op zaterdag die ik dan alleen hoef op te warmen. Als ik zaterdag frikadellen op de bbq leg met rookhout, kan ik die dan zondag opwarmen of is dat niet lekker?
 
Heb je misschien andere tips die je de dag van te voren kan maken. Of iets wat we de volgende dag koud op kunnen eten?
 
Ik denk wel dat dit gaat, maar waarom niet zondag zelf? Hapje is het eerste gerecht, dus gewoon uurtje vroeger beginnen.
 
Dat klopt, normaal zou ik dat ook doen. Maar mijn vriendin is hoog zwanger en die wil ik niet alles laten doen. We krijgen de hele de dag bezoek en wou iets voor 's avonds bij een kop soep met worstenbroodjes maken.
 
Dat is een prima reden..

Ik zie niet waarom dit niet zou kunnen voor één dagje in de koeling.
Als je hem wilt opwarmen vind ik het allerbeste altijd nog om het product volledig te laten afkoelen ( zo snel mogelijk ) en dan te vacuumeren.
Vervolgens in een bak met heet water op warmen (beetje op gevoel doen, met logisch nadenken).

Als je geen optie hebt om te vacuumeren zou ik de magnetron kiezen boven de oven/opbakken.

Het is een frikandel he, geen delicate vis.
 
Voor een feestje heb ik het wel eens anders gedaan.
Een haffel Ikea balletjes in een aluminium schaal met boter, bbqsaus en bruine suiker en dit laten karameliseren.
De eerste fase van het roken lekker laten gaan en het jezelf niet te moeilijk maken.

8DD4F182-76D5-4863-B8B3-6552486EF10B.jpeg


Gewoon doen wat je lekker lijkt.
Wat hierboven al gezegd word, het is geen hogere wiskunde hè.
 
Een haffel Ikea balletjes
Wat is een Haffel?

Een haffel is een onbepaalde maar toch beperkte hoeveelheid. Het woord wordt gezien als een dialectwoord, maar in Van Dale komen we 'haffeltje' tegen, met als omschrijving: 'een klein aantal of een kleine hoeveelheid, een handvol, een stapeltje'.

Lang leve Google.

Maar dat ziet er lekker uit, maar omschrijf je nu niet gewoon wat je met frikandel burnt ends ook doet maar dan met in stukje gesneden frikandel? :ROFLMAO:
 
Wat is een Haffel?

Een haffel is een onbepaalde maar toch beperkte hoeveelheid. Het woord wordt gezien als een dialectwoord, maar in Van Dale komen we 'haffeltje' tegen, met als omschrijving: 'een klein aantal of een kleine hoeveelheid, een handvol, een stapeltje'.

Lang leve Google.

Maar dat ziet er lekker uit, maar omschrijf je nu niet gewoon wat je met frikandel burnt ends ook doet maar dan met in stukje gesneden frikandel? :ROFLMAO:

Precies, maar dan zonder de rub en rook.

Probleem van ts (topic starter 😉) opgelost)
 
Voor een feestje heb ik het wel eens anders gedaan.
Een haffel Ikea balletjes in een aluminium schaal met boter, bbqsaus en bruine suiker en dit laten karameliseren.
De eerste fase van het roken lekker laten gaan en het jezelf niet te moeilijk maken.

Bekijk bijlage 47932

Gewoon doen wat je lekker lijkt.
Wat hierboven al gezegd word, het is geen hogere wiskunde hè.
Damn, daar doe je me aan iets denken. Die balletjes al vaker gehad, maar nog nooit bij stil gestaan om ze te roken en te versieren met BBQ saus. Top.
 
Haffel.... heerlijk Brabants haha dat zei mijn opa vroeger altijd. Een haffel bosbessen haha. Die ikea balletjes zien er ook lekker uit. Ik ga toch voor sandyman zijn oplossing. Ik had ook voor frikandel gekozen omdat ik het zo makkelijk mogelijk wil houden.
 
Gewoon MOINK balls maken. Die zijn koud super lekker. Een frikadel hoort uit de frituur te komen of ga je je steak straks ook frituren? 😜

Overigens niets mis met gewoon een bittergarnituur. Totaal ondergewaardeerd, terwijl iedereen dit lekker vind. 😁
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben thuis geen frituur dus die steak hoeft niet bang te zijn haha. Die gaat gewoon op de q. Ik wil echt wat simpels maken en iets wat mensen nooit eten. Vandaar frikadellen en geen buikspek burnt end of MOINK balls.

Pulled pork had ik gemaakt als ze niet zwanger was. Dat ga ik niet redden. Philly Cheese Sandwiches is nieuw voor mij. Ziet er erg lekker uit. Helaas mag je als je zwanger bent geen rood vlees. Gelukkig kan ik nog bij vrienden terecht voor een picanha of bavette. Maar die philly dingen ga ik zeker een keer maken.
 
Ik heb natuurlijk al geproefd. Het is moeilijk om eraf te blijven, ze zijn heerlijk :) morgen de rest. Hoe koelen jullie snel terug? In een bak met water?
 
Ik heb natuurlijk al geproefd. Het is moeilijk om eraf te blijven, ze zijn heerlijk :) morgen de rest. Hoe koelen jullie snel terug? In een bak met water?
Met dit weer. Buiten, licht afgedekt (dus niet geheel) en dan zijn ze zo koud
 
Ik heb ze nu maar in een bak water gezet. De volgende x zet ik ze buiten neer als het weer goed is. Thxs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan