Goedemiddag,
Afgelopen week weer met veel plezier een batch Friese droge worst gedraaid volgens het recept uit de Worstenbijbel.
Na 2 dagen gefermenteerd te hebben, heb ik de temperatuur in de droogkast teruggeschroefd naar +/-13 graden en 75% RLV.
Na een nachtje heb ik vanochtend de worsten koud gerookt.
Echter had ik verwacht dat er wat meer kleur op de worsten zou komen.
De eerste foto is voor het roken en de tweede foto is na het roken.
Aan de onderkant van de worsten zie je een mooie rode kleur.
Echter loopt dit niet door op de gehele worst. Ik heb hier een droge worst van de lokale slager liggen die wel mooi donker rood/bruin van kleur is.
Is het normaal dat na het koud roken er niet meer kleur op de worst zit? Of heeft iemand goede tips om eens te proberen?
Alvast bedankt.
Afgelopen week weer met veel plezier een batch Friese droge worst gedraaid volgens het recept uit de Worstenbijbel.
Na 2 dagen gefermenteerd te hebben, heb ik de temperatuur in de droogkast teruggeschroefd naar +/-13 graden en 75% RLV.
Na een nachtje heb ik vanochtend de worsten koud gerookt.
Echter had ik verwacht dat er wat meer kleur op de worsten zou komen.
De eerste foto is voor het roken en de tweede foto is na het roken.
Aan de onderkant van de worsten zie je een mooie rode kleur.
Echter loopt dit niet door op de gehele worst. Ik heb hier een droge worst van de lokale slager liggen die wel mooi donker rood/bruin van kleur is.
Is het normaal dat na het koud roken er niet meer kleur op de worst zit? Of heeft iemand goede tips om eens te proberen?
Alvast bedankt.