BasBQ
Beef en Steak

France: Steak Haché avec Camembert

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.158
Deze maand moest ik zeker nog eens mee doen. De Franse keuken ligt me thans niet, maar kan niet elke maand met een uitvlucht komen. Thans gooide de storm gisteren wat roet in het eten, en voor de zoveelste keer is mijn omheining niet stormproof gebleven. Maar dat is weer in orde.

Dus ja, wat ga je zoal maken dan. Dus met wat googlen kwam ik dan de gekende steak haché tegen en was ooit een recept tegen gekomen op een ceder rookplankje. Dus ja, dat wordt 'm. Ik had voor 2 zaterdagen terug nog een camembert voor op het rookplankje en dat is er niet van gekomen en dus dacht ik ipv 3 steaks hachés, nemen we er 2 en leggen we de camembert in het midden.

Nu, een echt klassiek gekend Frans recept zal het niet zijn, maar hoop toch dat het mag deelnemen :D

Van de week een rosbiefje mee gebracht en deze in fijne stukjes gesneden. Daar zonnebloemolie, mosterd, cournichons, bieslook, sjalotje en PEZO bij, en lekker kneden. De BBQ ondertussen naar 220° en dan het geweekte plankje erop. Na een 8-tal minuten het eigeel in het kuiltje zodat het nog 3 à 4 minuten kon verder garen en roken. Steak haché is gewoon lauw dan zoals het blijkbaar hoort te zijn.

Geen idee wat ik ervan moest denken, maar zelfs mijn vrouw vond het een zaligheid. Enkel het ei had ze eraf gedaan, want daar was ze niet voor. En de Camembert was al vertrokken met de loopwedstrijd. Dat was er ook heerlijk bij.

Bij deze dan mijn deelnamen :D Ik ben geen pro fotograaf, dus winnen zit er meestal niet in. Heb thans een super mooi onderwerp voor moest ik winnen:ROFLMAO:

Ah ja, ik hoop dat ik niet afgerekend word op het rookplankje, maar ik kon deze keer niet anders. Deze zijn lang en smal. Die van het genootschap heb ik ook, maar die zijn minder lang, maar breder en dat ging hier niet qua lay out :D

IMG_3979.jpeg


IMG_3980.jpeg


IMG_3981.jpeg


IMG_3983.jpeg


IMG_3984.jpeg


IMG_3985.jpeg


IMG_3987.jpeg


IMG_3990.jpeg


IMG_3991.jpeg


c025844b-40b3-4ff4-8b7b-d4a48ffa9e6b.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er super leuk uit.. ga ik toch ook eens maken.
 
Camember!! Lekker hoor en het lijkt in ieder geval op een gekend Frans gerecht met camembert en een eitje erop, maar ook ik ben geen kenner van de Franse keuken ;).
Succes in ieder geval met de fotowedstrijd.
 
Ziet er heerlijk uit!

Zelfs de hond kijkt het van het bord af.
 
Camembert dat is toch Frans?
Ziet er prima uit.
 
Ik vind dit er wel le,ker uitzien.
Stobrood, kruidenboter en wijn erbij. 🤪
 
Ik vind dit er wel le,ker uitzien.
Stobrood, kruidenboter en wijn erbij. 🤪
Mijn vrouw wilde er nog een baguette bij doen, maar ik ging de overschot van de rosbief nog als dunne steaks bakken met aardappelswedges bij. Dat zou dan wat veel zijn geweest.
Maar als menu zelf zou dat brood met kruidenboter er perfect bij passen. Dit geheel kan perfect als voorgerecht of als hoofdgerecht.
 
Laatst bewerkt:
Leuk gerechtven niet heel arbeidsintensief lijkt me 💪🏻
Arbeidsintensief ja en neen. Ik heb de tartaar zelf gesneden van de rosbief en dat ging in mijn hoofd vlotter dan in werkelijkheid :D
Maar voor de rest is het idd de ingrediënten erbij doen en mengen. Je kunt ook gewoon gehakt kopen, en dan gaat het nog rapper, maar dan is het ook vetter, wat ik niet echt apprecieer als ik een rundstartaar eet.

Zelf eet ik niet niet veel, maar mijn schoonmoeder eet vaak friet met rundstartaar. Dus na het zien van de foto’s in onze famillie appje, ga ik dat vaker moeten maken :ROFLMAO:

Het gekke was wel dat mijn vrouw nogal een kieskeurige eter is en niet echt van mosterd en cournichons moet weten. En toch vond ze het heerlijk.
 
Zo, das een mooi gerecht.
Ziet er super lekker uit zeg

Dat Is een prima inzending voor de fotowedstrijd
 
Dat is een mooi gerecht. Lust ik wel. vooral met een lekker eitje.
 
Gaaf gedaan zeg! Mooi dat je het zelf zo fijn gesneden hebt. En zeker een mooie foto op het eind!
 
Terug
Bovenaan Onderaan