BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd: Rendang

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.094
Beste bbq collega's

In het kader van de fotowedstrijd van deze maand, Aziatische Lekkernijen, is er hier gekozen voor een lekkere rendang.
Een mooi moment om de DO weer eens van stal te halen en laten we eerlijk zijn: past perfect in dit jaargetijde en zeker bij het weer.

Het recept voor 3 personen:
500gr riblap
2 uien
3 (of meer :cool: ) teentjes knoflook
2 lomboks
2 sereh stengels
2 cm gember
1 limoen, de zest en het sap
400ml kokosmelk
1 theelepel sumak
1 theelepel komijn
1 theelepel koriander
1 theelepel kurkuma
zout+olie

bestrooi de riblap lichtjes met zout en leg deze voor 15-30min op de bbq om even wat rooksmaak op te pakken
Als het vlees naar je zin genoeg rook heeft opgepikt (het hoeft niet gaar te zijn) snijd het in blokjes ca 3x3cm
fruit de ui, knoflook en lomboks in een scheutje olie in de DO en voeg daarna de overige ingrediënten toe, incl. de blokjes vlees
Laat de DO minimaal 3 uurtjes pruttelen, eventueel langer als de rendang nog te waterig is.
serveer met rijst en wat frisse groentjes, atjar, e.d.
Eet smakelijk

De pics

Ingrediënten
20240113_130011.jpg

Alles een beetje preppen
20240113_132849.jpg


Riblapje mag aan wat rook gaan snuffelen
20240113_133646.jpg


En dat lukt aardig

20240113_135336.jpg


Na ca 30min mag het lapje eraf en verandert van lapje in blokjes
20240113_140624.jpg


20240113_140741.jpg


Vervolgens de ui, knoflook en lombok fruiten

20240113_134338.jpg


En daarna het hele circus in de DO in de bbq

20240113_141407.jpg


En dan wordt het afzien...wachten wachten wachten

20240113_144009.jpg


Meer durf ik niet te drinken bij een stoof. Een hele goeie bbq collega heeft daar ervaringen mee........

Na 3 uurtjes ff spieken

20240113_173354.jpg


Ready to go, zou ik zo zeggen. Bordjes opgemaakt voor de eind-foto
1 zonder bestek
2 met grote mensen bestek
3 met bestek voor grote mensen die niet met stokjes kunnen eten

20240113_174828.jpg



20240113_174800.jpg


20240113_174927.jpg



Hebben jullie dat ook? Welke foto zenden we in, het hele gezin zijn/haar mening laten geven......
Die wel, die niet, en uiteindelijk heeft iedereen een eigen voorkeur, dus schiet je er helemaal niks mee op.

Maar goed, knoop doorgehakt en foto geplaatst. We gaan het zien

Dank voor het kijken
Rick
 
Had al gereageerd op je fototje bij de fotowedstrijd maar wat een lekker feestje! en dat biertje is echt een heerlijk adbijbiertje!

Fourchette ken je wellicht ook wel is ook een erg smakkelijk biertje🤪
Als je die nog niet kent zeker het proberen waard!
 
Meer durf ik niet te drinken bij een stoof. Een hele goeie bbq collega heeft daar ervaringen mee......

Kan ik me niets meer van herinneren... :)

Lekker man, Rendang! Ik vind zelf die laatste foto fantastisch, maar de door jou gekozen foto is waarschijnlijk succesvoller. Maar dat maakt niet uit joh, die wiinend foto van mij komt er ook nog aan... Rendang is misschien wel het allerlekkerste lastig te fotograferen onderwerp! Maar jij hebt hem genaild kerel, erg mooi en sfeervol!
 
Kan ik me niets meer van herinneren... :)

Lekker man, Rendang! Ik vind zelf die laatste foto fantastisch, maar de door jou gekozen foto is waarschijnlijk succesvoller. Maar dat maakt niet uit joh, die wiinend foto van mij komt er ook nog aan... Rendang is misschien wel het allerlekkerste lastig te fotograferen onderwerp! Maar jij hebt hem genaild kerel, erg mooi en sfeervol!
Thnx maatje.
Ikzelf neigde ook naar de laatste foto. Maar vrouw en dochter wisten me te overtuigen. Weer eens wat anders, was het argument.

Ben erg benieuwd naar jou inzending.

Greetz and succes kerel
 
Kwijlkwijl. Wat is dit weer verschrikkelijk lekker en ziet het er mooi uit. 😋😋
 
Heerlijke plaatjes Rick!

Daar krijgt de inwendige mens honger van 😋

Wat betreft de perfecte foto maken, daar ben ik ook geen held in. Ik heb maar een simpele telefoon met foto functie en geen fotocamera om prachtige foto’s te schieten zoals Sander, Maar dat mat de pret niet drukken om mee te doen met de fotowedstrijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan