BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd november 2012

Smoesjes ;)

Ripijs.jpg
 
Hierbij besluit ik om nooit mee te doen met de wedstrijd, ik heb geen foto-lol. Is dat ok Mannen?
 
Ja de meting van de witbalans doet veel met een foto.
 
Ik vind de bewerkte foto's ook mooier, maar was bewerken niet uitdrukkelijk verboden?
 
Abraham zei:
Ik vind de bewerkte foto's ook mooier, maar was bewerken niet uitdrukkelijk verboden?

Dat d8 ik ook.
 
Ze mogen niet gephotoshopt worden, maar witbalans e.d. Aanpassen valt daarbuiten. Sommigen van ons fotograferen in RAW en dan moet je dat soort dingen wel doen.
 
Op mijn iMac zien de bewerkte foto's er trouwens weer heel geel uit. Denk dat ik eens moet calibreren...
 
Dominique zei:
Hierbij besluit ik om nooit mee te doen met de wedstrijd, ik heb geen foto-lol. Is dat ok Mannen?
Dominique, waarom heb jij geen foto-lol meer ?

Het gaat toch immers niet om de perfecte foto, maar juist om elkaar te inspireren, en te motiveren om wat lekkers op de bbq te maken. (en zo met zijn allen lekker met onze hobby bezig te zijn  ;) )

Ik heb genoeg foto's voorbij zien komen het afgelopen jaar, die ik niet de mooiste vond, maar toch hebben gewonnen, omdat ze origineel/ grappig/ en of er erg smakelijk uit zagen.  (niks mis mee lijkt mij)

Dus jongedame.........jij hoort er gewoon bij hoor, en maakt net zo veel kans als iedereen  (hoe/ waarmee/ waarvan je de foto ook maakt maakt echt niet uit hoor :)

Mac
 
Mac zei:
Dominique zei:
Hierbij besluit ik om nooit mee te doen met de wedstrijd, ik heb geen foto-lol. Is dat ok Mannen?
Dominique, waarom heb jij geen foto-lol meer ?

Het gaat toch immers niet om de perfecte foto, maar juist om elkaar te inspireren, en te motiveren om wat lekkers op de bbq te maken. (en zo met zijn allen lekker met onze hobby bezig te zijn  ;) )

Ik heb genoeg foto's voorbij zien komen het afgelopen jaar, die ik niet de mooiste vond, maar toch hebben gewonnen, omdat ze origineel/ grappig/ en of er erg smakelijk uit zagen.  (niks mis mee lijkt mij)

Dus jongedame.........jij hoort er gewoon bij hoor, en maakt net zo veel kans als iedereen  (hoe/ waarmee/ waarvan je de foto ook maakt maakt echt niet uit hoor :)

Mac
Ja, als je het zo zegt.... Ik kreeg het idee dat het de bedoeling werd om, nadat je je foto gemaakt had, en ik blij was dat het onderwerp er na 6x schieten opstaat, ik de boel nog door allerlei programma's moest gaan halen, die dan wel toegestaan zijn. Daar heb ik dus gewoon geen lol in. Ik wil koken, opdienen, aanvallen en " oeps! Stop er moet nog een foto".
Ik geniet heel erg van mooie foto's maar heb daar dus geen zin in.
Maar ok, ik blijf wel schieten met mijn Iphone, vooruitdanmaar....;)
 
Alle nabewerkingen mogen ook na het uitbuiken gedaan worden hoor ;)
 
gelukkig maar Dominique  ;)
 
Als ik dan toch de witbalans mag aanpassen, dan wordt dit mijn definitieve inzending voor deze maand.
De foto in de postjes hierboven laat ik staan, anders snapt niet iedereen waar de discussie over gaat.

8196388686_08a305d27b_z.jpg


De witbalans hoeft trouwens niet pers? achteraf aangepast te worden.
Ook bestaat de mogelijkheid om vooraf een foto van een grijskaart, of zelfs van je handpalm te maken, en deze te gebruiken als instelling voor de witbalans (moet dit wel bij gelijke lichtomstandigheden zijn h?).
Doe ik zelf ook (maar wel te weinig  :) )

Bedankt voor de terechte kritiek Piet (heeft voor wat opheldering van de regels gezorgd)
Mac
 
Stom stom stom stom, nou heb ik het weer moeilijker gemaakt voor mezelf! Had ik nou m'n smoel maar gehouden. :'(
 
Piet wij weten allemaal, Jij kan veel beter dan dit (dus pak de handschoen op zou ik zeggen  ;) )

En trouwens als Dominique haar foto eenmaal heeft gepost kunnen we allemaal inpakken (die Grillmarks die van een groen Ei afkomen moeten geweldig zijn)  ;)

Mac
 
Hmmm, gegrilde groene eieren, das nog eens een goed idee ;)

Ik heb trouwens wel al iets origineels verzonnen, maar ik ben bijna niet meer thuis deze maand en de dagen die ik thuis ben moet ik ook nog naar de zaak overdag, dus het wordt wel erg krap allemaal.
 
Mac zei:
En trouwens als Dominique haar foto eenmaal heeft gepost kunnen we allemaal inpakken (die Grillmarks die van een groen Ei afkomen moeten geweldig zijn)  ;)

Mac
Mafketel...;)
 
Nosmo zei:
Hmmm, gegrilde groene eieren, das nog eens een goed idee ;)

Ik heb trouwens wel al iets origineels verzonnen, maar ik ben bijna niet meer thuis deze maand en de dagen die ik thuis ben moet ik ook nog naar de zaak overdag, dus het wordt wel erg krap allemaal.
Eten doen we ook nog in de avond, en jij hebt vast wel een statief met lichtstralen oid.... (En zo niet, ik weet dat er sinds vandaag weer kastruimte beschikbaar is, dus aanschaffen dan maar)
 
Maak je geen zorgen, het gaat gemaakt en gefotografeerd worden, alleen misschien niet deze maand.

Ik ben alleen bang dat ik niks meer kan vinden in m'n opgeruimde kastje. ;)
 
Ik lach hard!
 
Terug
Bovenaan Onderaan