BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd Mei 2021 ‘wereldse curry’

 
 
 
 
 
 

mrooding

Administrator
Forumleiding
Berichten
1.152
Het onderwerp voor deze maand is: "Wereldse curry”.

"Ik ben wel erg te vinden voor niet-Hollands eten. Smaakexplosies in je mond, waar je niet alleen tijdens het eten van geniet, maar ook nog de volgende ochtend 😂 Er zijn een legio aan culturen die iets met curry doen dus het ligt helemaal open. Natte curry, drogere curry, pittig, zoet of mild. Je kan het zo gek nog niet bedenken."

Gekozen door de winnaar van vorige maand: ikzelf 🤷‍♂️

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-05-2021, 23:59h.
- Geen menselijke vlees foto’s.
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- 1 foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

Let op:
In dit topic uitsluitend de deelnemende foto plaatsen, alle ander foto's worden verwijderd.
Bij dubbele inzending volgt diskwalificatie.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!
 
Lekker onderwerp. Mooi excuus om heel de maand Curry’s te eten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt totaal niets met curry's, maar ga zeker de uitdaging aan. Leuk!!
 
Lekker onderwerp. Mooi excuus om heel de maand Corry’s te eten

Hele maand vlammen uit de pijp dan ;)

Ik heb echt totaal niets met curry's, maar ga zeker de uitdaging aan. Leuk!!

Met geen 1 soort? Er zijn zooooooveel soorten.
Ok, ik moet een DO aanschaffen, dat is duidelijk nu 😜

Of gewoon een curryworst of frikandel met curry... 😂

Ik geef mensen graag redenen om nieuwe apparatuur aan te schaffen. @SandyMan kan dit beamen. Afhankelijk van wat je gaat maken kan een skillet of wokpan ook prima werken.
 
Ik heb echt totaal niets met curry's, maar ga zeker de uitdaging aan. Leuk!!

Ik alleen bij kip curry, maar denk wel dat er mogelijkheden zijn. Dus kans zit erin dat ik weer eens mee doe. Enkel zien wanneer de professionele fotograaf tijd heeft :ROFLMAO:
 
Leuk onderwerp.. Ga me ook eens beraden. Gisteren toevallig een curry gemaakt in de pan, maar dit was nog niet helemaal het succes dat we hoopte. Iemand tips voor een lekkere curry pasta?
 
Leuk onderwerp.. Ga me ook eens beraden. Gisteren toevallig een curry gemaakt in de pan, maar dit was nog niet helemaal het succes dat we hoopte. Iemand tips voor een lekkere curry pasta?
Wat voor keuken eet je graag? Indiaas? Thais? Butter chicken is hier in ieder geval een regelmatige gast omdat het simpelweg een milde, zoetere curry is die erg kindvriendelijk is. Zelf eet ik graag wel wat pittigere currys die je ook zowel in de indiase als thaise keuken vindt. Ik heb een tijdje terug dit boek gekocht wat vol staat met overheerlijke currys: https://www.amazon.nl/gp/product/0147530946/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Misschien dat ik deze keer ook mee ga doen :)
Zeker doen. Zie je inzending graag tegemoet 😄
 
Leuk! Mag het bijvoorbeeld ook een marrokaanse tajine of Indische rendang zijn?
 
Leuk onderwerp Marc, ik ben niet thuis in curry maar na ff googlen wel genoeg lekkere dingen gezien🤔 dus misschien ga ik ook wel weer een poging doen voor de fotowedstrijd😜
 
Wat voor keuken eet je graag? Indiaas? Thais? Butter chicken is hier in ieder geval een regelmatige gast omdat het simpelweg een milde, zoetere curry is die erg kindvriendelijk is. Zelf eet ik graag wel wat pittigere currys die je ook zowel in de indiase als thaise keuken vindt. Ik heb een tijdje terug dit boek gekocht wat vol staat met overheerlijke currys: https://www.amazon.nl/gp/product/0147530946/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Nog niet heel veel ervaring met curry., maar ik ben van het pittige, mijn vriendin iets minder. Ga eens kijken naar een butter chicken en wie weet heb ik dan voldoende inspiratie om er één op de Q te maken
 
Leuk! Mag het bijvoorbeeld ook een marrokaanse tajine of Indische rendang zijn?

Ja hoor! Zolang je inderdaad een lekkere bumbu of currypasta maakt of koopt en die verwerkt lijkt het mij helemaal prima
 
Dit onderwerp past al beter in mijn straatje!
Nu nog kunnen kiezen welke ik ga maken... :unsure:
 
Wat voor keuken eet je graag? Indiaas? Thais? Butter chicken is hier in ieder geval een regelmatige gast omdat het simpelweg een milde, zoetere curry is die erg kindvriendelijk is. Zelf eet ik graag wel wat pittigere currys die je ook zowel in de indiase als thaise keuken vindt. Ik heb een tijdje terug dit boek gekocht wat vol staat met overheerlijke currys: https://www.amazon.nl/gp/product/0147530946/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1


Zeker doen. Zie je inzending graag tegemoet
Noem mij een Neanderthaler, maar is dat niet allemaal hetzelfde ??

Ik lees altijd het boodschappenbriefje, waarop staat curry niet te pittig. En dan neem ik curry mee, niet te pittig.
Geen idee wat ik koop of welke smaak. Vaak is het lekker.
 
Curries zijn hier zeker favoriet! En die maak ik regelmatig dus daar ben ik niet zo bang voor ;) Ik heb nog nooit een inzending gestuurd voor deze wedstrijdserie dus dit vind ik wel dé gelegenheid om een foto'tje te maken van een mooie curry. Nu nog bedenken welke, helaas mag er maar 1 inzending per deelnemer zijn, een mooie curry kiezen voelt als de grootste opgave 😅
 
Kijk, was ff bang dat we een puddingbroodje moesten maken.. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Met dit onderwerp kan ik wel wat. Ik laat me wel wat invallen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan