BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd februari - Frosty's sticky chicken wings

 
 

MartijnvL

Sprokkelaar
Berichten
48
Omdat het fijn is om samen de barbecue aan te steken, kreeg ik vandaag gezelschap van mijn wintervriend Frosty.
Frosty is een echte barbecue-liefhebber, maar heeft niet altijd tijd om langs te komen. Gelukkig kon hij afgelopen vrijdag wat tijd vinden in zijn krappe agenda, om even mee te snacken.
20210208_162140.jpg


Frosty en ik kennen elkaar al van jaren terug. Ik wist dan ook dat hij ontzettend van een lekkere vrijdagavondsnack hield. Het liefst pakt ie dan met zijn ijzig koude handen een heerlijk warm kippenvleugeltje vast. Een beetje sticky mogen die wel zijn. Dus sticky chicken wings moesten het worden. Leuk dat een beetje kluifwerk gelijk voor de fotowedstrijd van februari gebruikt kan worden.

De vleugeltjes heb ik even lekker voorgekruid met Denny Mike's Chick Magnet. Een erg lekkere rub voor kip als je het mij vraagt.
Na de rub ook nog even wat maizena over de vleugeltjes gepoederd. Toevallig eerder deze week wat over gelezen.
Ik had dit nog niet eerder gedaan, maar achteraf gaf het een mooie bite aan het velletje.
20210212_145407.jpg
20210212_145811.jpg


De rub even lekker in laten trekken en ondertussen de Masterbuilt maar eens richting de 150 graden gejaagd.
Door alle spanning raakte Frosty wat oververhit en is er maar even bij gaan zitten.

20210212_150814.jpg


Na een uurtje had ik de Masterbuilt goed warm en stabiel, tijd om de vleugeltjes op de Q te doen.
20210212_162721.jpg


In de tussentijd even een simpele, maar lekkere glaze gemaakt van honing, ketjap en sriracha voor een lekker pitje. Geen specifieke hoeveelheden aangehouden, gewoon lekker mengen en proeven.
20210212_151049.jpg


Zo'n uurtje later waren de vleugeltjes zo goed als klaar. Tijd voor de winterschilder om de boel even af te lakken.
In een paar dunne laagjes de wings lekker sticky gemaakt.
20210212_173943.jpg
20210212_174908.jpg


Frosty had grote blijdschap toen de sticky chicken wings van het rooster mochten. Een eerste hap was dan ook snel genomen.
20210212_175443-01.jpeg


Hier het eindresultaat voor de fotowedstrijd. Heerlijk gesmuld, zo'n kilo wings verdwijnt echt als sneeuw voor de zon.
Fotowedstrijd 02-2021.jpeg
 
Whahaha, die frosty ook 🤣. Mooie bijdrage voor de fotowedstrijd. Krijg gelijkt trek in wings.
 
Haha mooi verhaal dit! Wings zien er erg goed uit. Dat moet gesmaakt hebben. Wens frosty maar veel sterkte toe de komende dagen 🥵
 
Haha geweldig dit. Zet Frosty maar niet te dicht bij de Kamado, anders is hij zo weer 5 jaar weg ;)
 
G E W E L D I G !!!!!
moest lachen. hele leuke repo en toffe foto's
niet te vergeten: een heerlijk kipsnackje gaat er natuurlijk altijd wel in. ziet er goed uit

Frosty heeft ook een beetje corona kapsel zie ik.

mooi gedaan
 
Lekker die vleugels. Een van de lekkerste snacks op de Q. Zeker met een pilsje er bij.
Dat moet smullen geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan