Voor de wedstrijd van deze maand “Vet Lekker” kon ik het niet laten om weer eens onze absolute favoriet op de grill te leggen: Iberico secreto. Dit stuk is thuis bij mij, mijn vrouw én de kinderen altijd een schot in de roos (misschien ook door de spaanse invloeden in de familie
)
Secreto is een bijzonder stukje vlees van het Iberico-varken, bekend om z’n prachtige marmering en volle, vettige smaak. Door het vet blijft het heerlijk mals en sappig, zelfs bij hoge temperaturen. Het wordt niet voor niets vaak “het geheim van de slager” genoemd.
Zelf houd ik de bereiding simpel: alleen peper en zout, goed heet grillen en vervolgens mooi rosé serveren. Meer heeft dit stuk écht niet nodig — puur genieten.
De Secreto met mooie marmering. Was bij elkaar ongeveer 950 gram.
Hup op de bbq!
Voor de liefhebbers nog gemarineerde varkenshaas.
eindresultaat met een lekker broodje en wat aardappelkroketjes.
heerlijk smullen!
Secreto is een bijzonder stukje vlees van het Iberico-varken, bekend om z’n prachtige marmering en volle, vettige smaak. Door het vet blijft het heerlijk mals en sappig, zelfs bij hoge temperaturen. Het wordt niet voor niets vaak “het geheim van de slager” genoemd.
Zelf houd ik de bereiding simpel: alleen peper en zout, goed heet grillen en vervolgens mooi rosé serveren. Meer heeft dit stuk écht niet nodig — puur genieten.
De Secreto met mooie marmering. Was bij elkaar ongeveer 950 gram.
Hup op de bbq!
Voor de liefhebbers nog gemarineerde varkenshaas.
eindresultaat met een lekker broodje en wat aardappelkroketjes.
heerlijk smullen!