BasBQ
Beef en Steak

Forged of Ramon Brugman messen

ReneKaailekkerbqb

Tondelzoeker
Berichten
8
Heeft er iemand ervaring met de volgende messen ?
Ik ben van plan om een nieuwe set aan te schaffen en twijfel namelijk erg tussen deze 2 sets

- Forged Sebra set
- Ramon Brugman set

Ik hoor graag jullie mening


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb zelf Forged olive in gebruik. Ben er nog meer aan t sparen. Over Forged ben ik nu tevreden. Voor de dingen waar ik ze voor gebruik is zeker prima. Nog niet heel veel gebruikt. Ramon brugman geen ervaring mee! Zie je ook niet heel veel op internet of toch wel?
 
Het zijn allebei goede messen. Waar het om gaat is wat vindt jij fijn, welke vindt jij goed in de hand liggen.
Als je twijfelt moet je zo’n vraag hier vooral niet neer zetten. Je krijgt tientallen meningen over deze twee en nog meer meningen over andere messen.

Zal maar niet zeggen dat ik heel blij ben met mijn zylis messen van de Total.
 
Heb zelf Forged olive in gebruik. Ben er nog meer aan t sparen. Over Forged ben ik nu tevreden. Voor de dingen waar ik ze voor gebruik is zeker prima. Nog niet heel veel gebruikt. Ramon brugman geen ervaring mee! Zie je ook niet heel veel op internet of toch wel?

De set van RB is qua prijs ongeveer hetzelfde. Kwaliteit ook. Alleen nu een mooie actie met een gratis snijplankenset


Verzonden vanuit mijn BBQ-cave
@KaailekkerBBQ
 
Zal maar niet zeggen dat ik heel blij ben met mijn zylis messen van de Total.
Mijn fijnste koksmes komt van aliexpress!
Gebruik hem dagelijks.. hij komt ook vaak zat hier voorbij;
1644302968053.png
1644302988860.png

1644303023311.png
1644303050619.png
 
Helaas een stuk duurder geworden in de tussentijd zie ik nu, ik had m voor 30 in juni 2018..
en daarbij de douane import kosten etc etc etc tegenwoordig, jammer.

@Macheteros
Die zou ik ook kiezen denk ik, vind dat handvat zo erg stoer en ruig staan, mooier dan hout.
thx, van douane heb je geen last zolang het onder de 125€ blijft.

Ali int nu ook BTW (staat overal bij including VAT) dus dan is er voor de EU geen probleem.
 
De andere set die ik heb is deze;
1644312109768.png


Waarschijnlijk net zo goed als al het andere aliexpress spul, maar ze doen t super.
Gebruik ze ook alleen bij de grotere bbq sessies, of voor het snijden van verse vis, verder eigenlijk niet.. blijven ze ook scherp van haha
(Deze eens gekregen met mn verjaardag, raar verhaal hoe.. maar ach)
Vader was op golf wedstrijd, iemand had deze set gewonnen maar kon er niks mee want moest naar het vliegveld en heeft ze maar gegeven aan mn vader, die wist er wel raad mee.. aan mij geven
 
Grappig die thermoplus set, kwam ik laatst tegen op marktplaats. Na wat onderzoek komt dit van een malafide verkoper uit bij Eindhoven uit de buurt. Tik maar eens www.puzzelstuk.nl in je browser, dan kom je op zelfde uit. Ik heb deze set nog niet via Alie-express kunnen vinden, aannemende dat hij van dergelijke site afkomt. Alwel was deze set erg scherp, alleen geen idee wat voor staal en hardheid dus ben afgehaakt.
 
Kijk ook hier eens:

Hele nuttige info.
Global wordt niet veel genoemd hier op t forum, maar is een absolute klasse apart, de maatstaf in de professionele keuken.
Goed verkrijgbaar ook, misschien wat minder spannend uiterlijk dan Forged etc.


@LOMPE laars nondeju wat een geld..
 
Laatst bewerkt:
Een mes is gereedschap. Een goed mes koop je in eerste instantie niet voor de looks.
(Al vind ik forged messen persoonlijk niet eens mooi.)
Je gaat zo'n mes niet ingelijst aan de muur hangen. Dat snijdt geen hout ;)
Ik heb gekozen voor degelijke kwaliteitsmessen van een gerenomeerd merk.
Wüsthof, waarvan ik de messen van de classic ikon serie heb.
Top messen liggen fantastisch in de hand, bij mij, en doen waar ze voor gemaakt zijn goed en comfortabel snijden. En zo zijn er meer gerenomeerde merken.
 
Ik heb aardig wat verschillende messen in de keuken, o.a. Global, Robert Herder en Kai, maar ik raad je wel aan om een koksmes vooral eerst vast te houden.
Ewald zegt 't heel treffend hierboven. Uiterlijk is niet alles, het moet ook goed vast houden.
Global was mijn miskoop. Online gekocht en 't niet vastgehad van tevoren. Begon me steeds meer te ergeren aan de beperkte dikte van 't handvat. De Kai is wel mijn favoriet. Ligt subliem in de hand en hij is scheermesscherp (en ook goed scherp te houden!).

Het is beter om per messoort te bekijken welke jou past dan een set van hetzelfde merk te kopen. De helft blijft vaak onaangeroerd staan en de andere helft wordt intensief gebruikt. En voor die ongebruikte messen zijn ook betaald ;)

160787725_3853850104664343_1949396931481951550_n.jpg
 
Ik heb laatst een slijpcursus gevolgd en volgens degene die de workshop gaf, zit je prijs kwaliteit bij Victorinox goed. Deze zouden goede messen zijn die tegelijk betaalbaar zijn. Maar zo een Forged zit er echt wel super uit. Daar zie ik mij in de toekomst nog wel wat van kopen.

Maar moet zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben over mijn Victorinox Fibrox messen. Het koksmes heb ik tijdens de workshop geslepen en alleluja hoe scherp terug. Krijg er bijna schrik van :ROFLMAO:

Van de andere kant kwam mijn vrouw 2 weken geleden terug met een aantal messen van SMEG. Gekocht voor een prikje tijdens de zegelactie in de lokale super. Die kregen zijn ook pokkescherp en eigenlijk wel mooi. Maar gemerkt dat het een vrij dun blad is.

Succes met je keuze.
 
daar heb ik ook nog over zitten twijfel, maar ik hoorde dat sommige mensen met hun nagels in de 'vouw' van het handvat blijven hangen en dat dat irritant kan zijn.
Daarom de andere genomen.
Ik heb geen lange nagels.
zal m’n vrouw vragen zondag het vlees er mee te snijden als test 😂😂
 
Global vind ik ook niet lekker in de hand liggen. Ik vind zelf die meer meegebogen zijn fijner zoals de Forged Katai, maar die zijn weer stuk duurder

Dus ik sluit me aan dat je een mes moet voelen want je moet er wel fijn mee kunnen werken. Uiterlijk is secundair :)
Leuk voor als je ze aan een magneestrip hangt (dan is het primair) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan