BasBQ
Beef en Steak

Forelletjes

 
 

PahPuhrKohp

Sprokkelaar
Berichten
43
Ik ben niet zo'n viseter maar vandaag voor het eerst een visgerecht gemaakt op de kamado: forel.

Zeer smaakvol, maar vergeten wat olijfolie op de buitenkant te doen/rooster in te vetten waardoor ik de huid kapot trok bij het draaien/eraf halen. Ziet er minder leuk uit maar heeft gelukkig geen nadelig effect aan de smaak.

Ja, ik heb visklemmen maar daar pasten er geen 3 tussen dus dacht bind ze alle 3 dan maar gewoon op.

Lekker gegeten 😀
IMG_20230617_150845.jpg

Snapchat-1251130659.jpg

Snapchat-1876607893.jpg
 
Altijd lekker forel.
Eten wij hier veel, ben zelf forel visser dus altijd teveel forel eigenlijk.
 
Ziet er erg lekker uit.

Als jullie allemaal teveel forel hebben wil ik ze wel op komen maken. 😉😂
 
Nog tips voor de bereiding? Welke temp / hoelang/ wanneer draaien? Ziet er prachtig uit, wil ze ook wel een keer maken.

Als je ze koopt zijn ze dan al schoongemaakt of moest je dat ook nog zelf doen ?
 
Nog tips voor de bereiding? Welke temp / hoelang/ wanneer draaien? Ziet er prachtig uit, wil ze ook wel een keer maken.

Als je ze koopt zijn ze dan al schoongemaakt of moest je dat ook nog zelf doen ?
Ik heb deze gewoon bij de visboer gehaald, dan zijn ze al schoongemaakt. Je kan, als je vissen leuk vindt, ook een keer bij een forelvijver gaan vissen, dan lever je de gevangen vis in en krijg je schoongemaakte vissen mee naar huis.

Zelf heb ik ze opgevuld met:
Schijfjes limoen
Schijfjes rode peper
Verse peterselie

En dan van binnen al gerubt met een rub van :
Zout 1 tl
Zwarte peper 1tl
Suiker 1 tl
Uipoeder/granulaat 1tl
Korianderzaad 1tl
Knoflook 1 tl
Paprika 1tl
Komijn 0,5 tl
Sinaasappelzest 1 sinaasappel
Anijs mespunt
Kardemom 0,5tl
Venkelzaad 0,5tl
Selderij 1tl

(Bovenstaande samenstelling uitgeprobeerd en is goed bevallen)

Ik heb ze zelf op directe hitte gegaard beide kanten plm. 5 minuten op 160C.
Het is vrij snel klaar en denk dat je je ook wel een foutje kan permitteren (een minuutje langer is hij niet direct droog ofzo)

Heb het zelf beetje op gevoel gedaan maar geloof dat als je ze wilt kerntemperaturen je bij forel tot minimaal 50 moet maar advies is geloof ik 60? Kijk dat wel even na als je dat wilt gaan doen want durf dit niet met zekerheid te zeggen : (als de vis niet meer doorzichtig is is hij goed in ieder geval)

Verstuurd vanaf mijn M2007J3SG met Tapatalk
 
Lekker vissie gaan we hier in de buurt ook maar eens hengelen
 
Zeker doen.
Zeer leuke bezigheid.
Vraag zeker tips aan andere vissers als het je niet lukt eentje te vangen.
Wij geven dikwijls vis aan mensen die er zelf geen kunnen vangen .
Donderdag zelf nog 17 stuks gevangen.
Dus alweer teveel forel in onze vriezer.
 
Ik ben er fan van. De rest van het gezin niet, dus altijd weer een reden om een vriend uit te nodigen :)
 
Nog nooit gegeten... wordt dus een keer tijd. Thanks voor het delen (y)
 
Lekker, forel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan