BasBQ
Beef en Steak

Flatribs aan het spit

 

Kangooroo

Vuurmaker
Berichten
74
Ik had nog een mooi stuk flatribs in de diepvries liggen, maar geen tijd om de hele dag in de buurt van de bbq te blijven. Daarom de bereidingswijze van @Bram en @Just Vodka gevolgd en de flatribs in precies 2 uur tijd aan het spit geroosterd.
IMG_7602.jpeg

Helaas geen foto van het stuk vlees uit de verpakking. Vlies aan de onderkant weggehaald en het grootste deel van het vet. Er zat namelijk echt veel vet op. Daarna in de Bad Buffalo Gunpowder rub gezet van de Rokende Regâhs.
IMG_7603.jpeg

Daarna bbq naar 150 graden opgestookt en de flatribs aan het spit gehangen.
IMG_7607.jpeg

Na precies 2 uur had het vlees een kerntemperatuur van 92 graden en kwam ik er achter dat ik een rekenfout had gemaakt. We wilden iets voor 19 uur eten, na de kwalificatie van Max. Dat betekende rond 17 uur vlees op de bbq, maar dat had ik al om 16 uur gedaan. En zodoende was het vlees al om 18 uur klaar. Maar de sidedishes nog niet en de kwalificatie moest nog beginnen. Het vlees dus maar ingepakt in een koelbox. Deed niets af aan de smaak. Was heerlijk en voor herhaling vatbaar :cool: .
IMG_7609.jpeg
 
Ziet er goed !!! Eet smakelijk ...
 
Ik vond het ook wel spannend. Maar had de pinnen van het spit stevig in het vlees vastgemaakt. En tussendoor stiekem gekeken of het idd niet uit elkaar zou vallen.
 
Vond je het vlees niet te taai zo?
Ik heb het ook eens zo aan het spit gemaakt en vond het niet zo geslaagd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan