BasBQ
Beef en Steak

Flank steak

 
 

Salademan

Kooltjesharker
Berichten
235
Het eerste mooie campingweekend beloond met een heerlijke flank steak. Na veel lovende recensies over dit mooie stukje vlees moest ik het zelf maar eens ervaren en heb ik van de week zelf maar even een mooi stuk aangeschaft. Later bleken het twee dunne lappen maar dat ter zijde. 660 gram Iers rund voor 2. That will do, inclusief een proeverijtje voor de buren.

Het vlees werd vergezeld door een spruitensalade (dank aan de vrouw), bestaande uit gesneden spruiten (joh), kort gebakken maar wel met bite, aardappel, wortel, geroosterde walnoot en honing mosterd dressing.

Het kleine ei naar 250 graden en daarna een minuutje of 2 per kant. De steaks gingen er maar net op, het is toch anders dan thuis op de 23”. Maargoed, wat grof peper en zout erop en meer heeft het niet nodig...

5e95bc45fa7c8f0cec442d0ed254a381.jpg



bce4e8b8239388c6e3399b49dc54c2d4.jpg


f708534fbd30eb202c7aa0654f5fb1d4.jpg


cd869fd96adffd75df9e5eb63276450f.jpg


Dus aan iedereen die eerder lovende woorden over flank steaks heeft geplaatst; bedankt !
 
Het is maar behelpen op de camping
Ziet er goed uit
 
Heerlijke steak, mooi cuisson. En die spruitjes salade lijkt me heerlijk. Eet je die warm, of juist louw warm? Gaan we hoe dan ook proberen. Bedankt voor het delen top
 
Heerlijke steak, mooi cuisson. En die spruitjes salade lijkt me heerlijk. Eet je die warm, of juist louw warm? Gaan we hoe dan ook proberen. Bedankt voor het delen top

Die eet je koud/afgekoeld. Spruitjes zo in reepjes in de oven (of Q ), minuutje of 10 op 200 graden in olie en PeZo. Net het rauwe eraf maar wel een bite houden. Een aardappel in blokjes snijden en kort koken. Beiden af laten koelen. Wortel raspen. Honing mosterd dressing maken. Walnoten kort roosteren en dan alles mengen en verder op smaak brengen met PeZo. Zelf vonden we dat er een uitgebakken spekkie ook wel doorheen had gekund dus dat komt de volgende keer.

Eet smakelijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Steak ziet er heerlijk uit. Bedankt voor deze variatie spruitjes. Ik loop er normaal niet warm voor maar dit gerecht klinkt lekker. ( maar dat kan ook niet anders als je nickname salademan is op een bbqforum 🤣)
 
Terug
Bovenaan Onderaan