BasBQ
Beef en Steak

Flank Steak rollade, McPeet patato's en maiskolven bestrooid met zeezout vlokken

 
 

beek0084

Vuurmaker
Berichten
66
Hallo BBQ-fans,

De afgelopen weken heb ik het nodige ge?xperimenteerd om mijn BBQ en bepaalde bereidingswijzen beter te leren kennen. Heb er ontzettend veel van geleerd. Gisteren was het de hoogste tijd om alles dat ik geleerd heb te combineren met een heerlijk gerecht uit het Weber Classics boek.

Mijn keuze was gevallen op de Flank Steak Rollade (uit het boek), McPeet patato's met rozemarijn (credits uiteraard voor McPeet) en maiskolven ingesmeerd met lekker olijfolie en bestrooid met zeezout vlokken.

Eerste de McPeet patato's 8 minuten gekookt, daarna een uurtje op een cederhout plankje indirect op 175 graden afgebakken en tot slot in folie gepakt en weggezet. Flank Steak vervolgens even aangezet op 200 graden direct, daarna 30 minuten indirect op 175 graden. Tegen het einde de maiskolven ernaast gelegd en de McPeet patato's nog even op hun plankje op de Q gelegd terwijl de Flank Steak in alu folie lag te rusten.

En wat was het lekker zeg! Wat is die Flank Steak rollade een fantastisch gerecht om te maken en wat een smaak. Werkelijk fan-tas-tisch! Echt een aanrader. En de McPeet patato's waren dit keer goed gelukt en ook erg lekker.

Tot slot nog even wat foto's als bewijs dat het geen fabel was, maar echt zo lekker :D

Flank Steak: gevlinderd, platgeslagen en voorzien van vulling
IMG_20150712_165330157_zpsuqoclokz.jpg


Aardappels en mais zijn bijna klaar
IMG_20150712_175951913_HDR_zpsobgt1tc0.jpg


Vlees is klaar. Wat zag die er goed uit :D
IMG_20150712_180625696_zpsicca7krc.jpg

IMG_20150712_180757412_zpsrzzr7cv5.jpg


Het bordje zoals opgediend. Simpel, maar oooohh zo lekker.
IMG_20150712_180808827_zpsffhstcmt.jpg


Niets om te in te vriezen, dan is er iets goed gegaan  :D
IMG_20150712_182330082_zpswbqidzu4.jpg


Bedankt voor het kijken.
 
Ook bij jou ziet het er meer dan prima uit! :>
 
man, dat ziet er G E W E L D I G uit.
lekker hoor
 
Dat ziet er heerlijk uit, flank steak rollade ga ik onthouden, leuke vulling erin mmmmm
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan