Beef en Steak

Flame grilled burgers van de WGA

 

Marq

Kooltjesharker
Berichten
222
Zaterdag lekker bezig geweest met de WGA.
Burgers naar het recept van @noskos gemaakt (niet 'volgens', want ik ben te lui om zelf rubs te mengen).
Nu gaat er bij dit recept uitgebakken bacon door de hamburgers heen.
Toen ik de bacon had uitgebakken dacht ik: laat ik het vet er ook doorheen doen, want 'fat is flavour'!

Wanneer je de burgers gaat bakken druipt dit vet er nogal uit. Zodoende krijg je het volgende effect.
2026-06-20 16.48.22.jpg


De burgers waren overigens erg lekker. De volgende keer laat ik de bacon denk ik achterwege, of doe die er los op, want die proefde ik nu niet terug.
 
Ik doe zelf altijd bacon fijn gesneden, niet gebakken, door het gehakt. Geeft naar mijn mening een mooie smaak af 😋.
 
Dat flame grilled klopt in elk geval wel, mooi plaatje ! (y)
 
Burgers... altijd feest!
 
Ik doe zelf altijd bacon fijn gesneden, niet gebakken, door het gehakt. Geeft naar mijn mening een mooie smaak af 😋.
Hoeveel doe je er dan ongeveer door? En hoe fijn snij je het? Als je het erg fijn snijd maak je er toch effectief gemengd gehakt van?

Pracht ding zo’n WGA
Zeker! Heb mezelf als doel gesteld om het bbq-en zoveel mogelijk op de WGA te doen. Is een leuke uitdaging en goede manier om vuurbeheersing te trainen.
 
Hoeveel doe je er dan ongeveer door? En hoe fijn snij je het? Als je het erg fijn snijd maak je er toch effectief gemengd gehakt van?


Zeker! Heb mezelf als doel gesteld om het bbq-en zoveel mogelijk op de WGA te doen. Is een leuke uitdaging en goede manier om vuurbeheersing te trainen.
Per kilo zo’n 50 gram. Ik doe het in fijne blokjes, hierdoor proef je het spek ook goed 🙂. Ik zou zeggen dat de blokjes zo’n vier mm dik zijn. Kopen het bij de slager als “spekblokjes fijn”.
 
Terug
Bovenaan Onderaan