BasBQ
Beef en Steak

Flame boss

 
 

avr

Pitmaster
Berichten
918
Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met de netwerk instellingen van de flame boss 500, na wat problemen met het wifi netwerk krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aangemeld.
 
Via het menu op de controller kun je de netwerkinstellingen ook handmatig instellen. Heb dit zelf niet nodig gehad maar staat wel uitgelegd in de handleiding. Kijk anders even op de support pagina van flamboss, daar staat veel uitgelegd. Ook reageert de support afdeling vaak binnen 2 dagen op een support verzoek (is mijn ervaring).

Zelf zeer tevreden met de FlameBoss 500.
 
Misschien een update?
Had laatst m’n egg genius aan, werd tie geüpdatet

Anders effe een mailtje sturen, hebben een goeie support
 
Laatste firmware voor de FB500 is 4.20 volgens de support afdeling.
 
Het vreemde is dat ie het altijd goed gedaan heeft, nu een andere netwerk naam en daarop ingesteld maar lijkt dan wel verbinding te maken met het netwerk maar geen verbinding met de flameboss.com
 
Is er ook een nederlandse support?
 
Is er ook een nederlandse support?
Niet dat ik het weet. FlameBoss zit in Orlando, Florida. Heb daar vlak in de buurt (tijdelijk) gewerkt en gewoond.

Mogelijke oplossing:

Add a Second WiFi SSID & Key Using Mobile App or MFB Account Print​

Modified on: Fri, 7 Feb, 2020 at 5:11 PM


Mobile App Method


Note: All Flame Boss controllers will only connect to a 2.4 GHz WiFi connection. They will not connect to a 5.0 GHz connection





1. With the controller connected to WiFi, open the Flame Boss mobile app and log in on the Account tab.
2. Go to the Controllers tab and under Added Controllers click the WiFi link under your device.
3. Enter the alternate WiFi Name and WiFi Password for the WiFi network you want to be added and saved to your controller.
4. Click OK.
5. The new WiFi network information is sent to your controller.


Congratulations, your local WiFi network information is now saved on your FB controller. Please follow these steps to determine if your FB controller connects to your local WiFi network:



MyFlameBoss.com Web App Method


1. With the controller connected to WiFi log in to your MyFlameBoss.com account

2. Click 'Profile' on the dark gray toolbar near the top of the page

3. Click the 'Settings' link below the image of the Flame Boss® controller

4. Scroll down and under Other Settings click the 'WiFi' link

5. Enter your WiFi SSID (WiFi Name) in the first box provided

6. Enter your WiFi Password in the second box provided

7. Click 'Submit'

8. A message is displayed stating 'WiFi information successfully sent to your Flame Boss controller'



Congratulations, your local WiFi network information is now saved on your FB controller. Please follow these steps to determine if your FB controller connects to your local WiFi network:
 
Laatst bewerkt:
Ga het morgen proberen
 
Helaas, bij de web app methode krijg ik na stap 4 de melding dat de device niet online is.
 
Zal eens naar de poort forwarding in het modem kijken
 
Zo hij werkt weer, bij advance wifi stond het zelfde ip adres als mijn modem heeft ingesteld, kwam erachter toen ik met het ip van mijn modem in een keer in mijn flame boss zat, dus ip aangepast en hij werkt weer als vanouds.

Bedankt voor het meedenken
 
Goed om te horen dat het weer werkt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan