BasBQ
Beef en Steak

flame boss 400 te hoog in temperatuur

wrc1

Sprokkelaar
Berichten
25
Hallo,

Ik heb een vraag over de flame boss 400. Ik gebruik deze op de green egg medium. Ik heb echter problemen om deze constant op temperatuur te houden. Als ik 110° instel kom ik er heel stuk boven uit, en dan zakt hij niet meer. Zijn er mensen die deze ook hebben en mij tips kunnen geven ?

Hoever zetten jullie de reggulator open. Deze van mij is bijna dicht maar toch schiet de t° telkens omhoog. Het vilt is ook nog ok. als je de bge opstart zet je dan meteen de flame boss op of laten jullie eerst de green egg op temperatuur komen en dan pas de flame boss erop.

thx
 
Ik gebruik geen flame boss maar een iKamand pit controller.
Ik steek eerst de kamado aan en laat deze op gewenste temp komen.
Pas daarna doe ik mijn Ikamand erop.
Dit scheelt enorm veel piek temperaturen in de beginfase en onnodig geblaas vh apparaat.

Denk dat t niet ander geldt voor een flame boss.

He dome ( deksel) ook mee verwarmen in het begin scheelt ook veel fluctuaties.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: wrc1
Gebruik zelf de FlameBoss 500 met een BGE Large en steek het houtskool aan en na ongeveer 10 minuten als ik geen vlammen meer zie gaat de deksel dicht. De FlameBoss sluit ik dan aan met de ingestelde temperatuur die ik wil hebben.

Temperatuur overschiet hier gelukkig niet en blijft steeds netjes binnen een grens van max 5 graden -/+. Boven staat de reggulator op een klein kiertje en kom daar niet meer aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan