BasBQ
Beef en Steak

First time pulled pork @ the Bastard

 

bharskamp

Kooltjesharker
Berichten
145
Vandaag dan eindelijk voor het eerst @Noskos zijn wedstrijdrecept gemaakt op de Bastard.


Gisteren eerst de procureur ingespoten en in de rub gezet, drie stukken van rond de 3 kg.


cd932889-4e25-4134-b210-e3e77276fc40-original.jpg



736679db-ff16-4818-a715-ed53dbec5e71-original.jpg



Na de rub ingepakt en een nachtje in de koelkast laten marineren.  :)


73fa168b-7e17-4f0f-943c-894da36eb9ed-original.jpg



Vandaag thuis van het werk de Bastard opgestookt tot 121 graden Celsius en met wat kersenhout de sessie gestart.


f04be4ab-23fa-476b-90b1-e1268d82f1cd-original.jpg



Binnen 2 uur zat ik al op 48 graden kern, dus toch Dennis ( @noskos ) even om consult gevraagd  :D  Dit kon geen kwaad en was vrij normaal aldus de kenner van zijn eigen recept. Tijdens het low en slow geen stall temperatuur meegemaakt tot de 72 graden. Glaze volgens receptuur gekookt en klaargezet bij de BBQ. Ingesmeerd met de glaze en vervolgens 2 uur laten gaan op en rond de 118 graden. De kamado bleef de hele sessie echt mooi stabiel op temperatuur.
043d9219-bdbc-448f-b2c9-ff77b06fda43-original.jpg



e45f6fc1-6aab-4b0f-9f7f-86b7de7ee52c-original.jpg



Na deze twee uur was hij 82 graden en heb ik ze in de aluminium folie verpakt tot 88 graden behaald werd. Van de BBQ uit de folie en de sappen opgevangen in een maatbeker. Vlees weer in schoon folie en een uurtje laten rusten. Ondertussen de saus gemaakt in een steelpan en het vlees uit elkaar getrokken. Tussendoor proeven, want dat hoort erbij.


0ed47315-250b-4f0c-844f-cc723ab24c97-original.jpg



Vlees aangemaakt met de saus en nogmaals stiekem staan proeven.
@noskos bedankt voor de hulp en het delen van je receptuur.
Zaterdag knal ik het laatste stuk er nog op en een kam of 5 spare ribs.

 
Lekker hoor.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Mooie Sessie, gefeliciteerd met je Knor
 
Lekker bezig, gratz met knorrie!
 
Nummer 3 ligt er nu al op, dan kan ik morgen rustig de spare ribs bereiden.
Het varkentje is binnen, nu maar eens een brisket in de planning gooien.
Die kip heb ik vd week al gemaakt, maar geen foto's gemaakt.
Dat komt snel zat goed :)
 
Mooie run. PP ziet er goed uit. En met 3st procureur heb je nu een mooie voorraad.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Bram zei:
Mooie run. PP ziet er goed uit. En met 3st procureur heb je nu een mooie voorraad.
Gefeliciteerd met je knorrie.

Helaas, dat spul is morgen op. Moet ook nog wat ribbetjes klaarmaken voor die verjaardag. 40 man voeden kost wat tijd en liefde.
 
Liefhebber 023 zei:
Helaas, dat spul is morgen op. Moet ook nog wat ribbetjes klaarmaken voor die verjaardag. 40 man voeden kost wat tijd en liefde.

Mooi werk man.
Volgende keer. Als je voor jezelf gaat maken. Gelijk een Klapstuk mee bestellen. En daar Pulled Beef van maken. Erg lekker. En niet duur. De bereiding is gelijk aan die van Pulled Pork.
 
Mooi werk man.
Volgende keer. Als je voor jezelf gaat maken. Gelijk een Klapstuk mee bestellen. En daar Pulled Beef van maken. Erg lekker. En niet duur. De bereiding is gelijk aan die van Pulled Pork.
[/quote]

Neem aan alleen wel een andere rub? Gaan we zeker eens proberen, dank voor je tip!
 
Liefhebber 023 zei:
Neem aan alleen wel een andere rub? Gaan we zeker eens proberen, dank voor je tip!

Rub kan het zelfde. Iets minder in de suikers gaan zitten. Maar ik gebruik vaak Zout, Peper en Knoflook granulaat. Texas style zeg maar. Komt de beef smaak meer naar de voorgrond. Uiteindelijk bepaald je eind saus grotendeels de smaak vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan