BasBQ
Beef en Steak

first time planked salmon

 
 
 

Chucky69

Vuurmaker
Berichten
80
Ik vind zelf zalm voor een hapje of 2 wel lekker, maar dan wil ik toch iets anders normaal.... (niet echt een grote visliefhebber dus  :blush:)
Maar aangezien de 3 dames thuis wel erg van zalm houden, toch maar eens besloten om de zalm op een ceder plankje te maken.
(Happy girls make dad's life easier B-))

Ik had genoeg zalm (van Makro) en 2 plankjes, dus ook maar 2 wijzes uitgeprobeerd:
Zalm op een cederhouten plank met honing-limoendressing/
en
Bobby Flays cedar plank salmon

Daarnaast had ik gepofte en Hasselback aardappels erbij....

Hier de zalm klaar om naar warmere oorden te gaan:


Hier op de Q


En klaar om geserveerd te worden


Voor mezelf had ik uiteraard nog een schouderkarbonade liggen (uiteraard niet gebeurd...), maar die had ik achteraf gezien niet nodig gehad. (toch lekker)
Wat smaakt de zalm zo anders dan mijn vroegere ervaringen ermee. Dit was echt verrukkelijk.
Misschien ligt het aan de super zonnige dag met 24,4 graden in de schaduw, en dat op 9 Maart.

Dit smaakt echt naar meer!
 
Als niet visliefhebber moet het er hier toch ook eens van komen. Ziet er best lekker uit
 
ziet er idd goed uit, je hebt wel hele lange planken
 
Ziet er heerlijk uit. Ik ben ook niet een echte visliefhebber maar zalm kan inderdaad echt lekker zijn. Ik kan me voorstellen dat je om bent, is mij ook overkomen  :D
 
structor zei:
Je zalm ziet er goed uit, ik begrijp dat hij ook voor jou een blijvertje is. Wat voor plankje had je btw gebruikt een diy?

Ik had de plankjes gebruikt van Grillpro, te verkrijgen bij oa onze forum sponsor: Pro BBQ Shop.nl
 
Lekkere zalmpjes. Ook hier favoriet
 
Chucky69 zei:
structor zei:
Je zalm ziet er goed uit, ik begrijp dat hij ook voor jou een blijvertje is. Wat voor plankje had je btw gebruikt een diy?

Ik had de plankjes gebruikt van Grillpro, te verkrijgen bij oa onze forum sponsor: Pro BBQ Shop.nl
Oeps ik zag dat gekartelde randje dus dacht zelf gezaagd  :blush:
 
De zalm van Bobby is hier ook favoriet!!
 
Det loeks verrie naais!
 
Mooie zalm en hasselbacks, dat moet gesmaakt hebben!
 
Terug
Bovenaan Onderaan