BasBQ
Beef en Steak

First time, First love?

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
na een aantal experimentjes gaat het morgen gebeuren, kijken of ik mijn PP voor elkaar krijg!

eerst gister een paar cupcakes gebakken op de Q om de temperatuur te testen en te reguleren.
gewoon een beslagje van de home made en kijken wat appeltjes (met bruine suiker en pannekoekstroop) doen in zo'n vormpje.





eigenlijk was dit best al lekker, vooral die in de sinaasappel nam toch de smaak van de sinaasappel over

daarna vanavond de kolen in een snake gelegd en kijken wat dit doet.



na een dikke twee en een half uur was dit de temp, te hoog weliswaar  voor PP maar het geeft de burger moed



ondertussen de PP in een basisrub gezet van Paprika, bruine suiker, knoflookpoeder, witte peper, zeezout en tex-mex kruiden



morgenvroeg 7.00 uur wordt het avontuur vervolgd  ;D
 
Wordt gevolgd ::)
 
Als ik zo je onderste schuif zie zou ik die nog verder dicht zetten, laat hem op 1 a 2mm staan dan moet de temp nog wel iets zakken zo doe ik het normaal zonder de slang manier en blijf ik een uur of 6 op 100 graden.
 
nicodejong zei:
Als ik zo je onderste schuif zie zou ik die nog verder dicht zetten, laat hem op 1 a 2mm staan dan moet de temp nog wel iets zakken zo doe ik het normaal zonder de slang manier en blijf ik een uur of 6 op 100 graden.

klopt, was ik al achter ben alleen bang dat het vuur dan dooft
 
ik weet niet welke briketten je gebruikt, zijn het de weber briketten?
Als dat zo is moet je af en toe zachtjes tegen je onderstel tikken om de as van je briketten te tikken, anders verstikt je vuur
 
Ziet er prima uit. Succes met je PP !
 
Ik heb nog maar 1x gehad dat het vuur doofde maar dat was mijn eigenschuld

 
Lekkere cupcakes!

Je schuif kan inderdaad nog wat verder dicht, maar je temp is helemaal niet slecht voor Pulled Pork.

Je thermometer geeft de temp aan boven in de Dome, het is daar ongeveer 15-20 graden warmer dan op je grill rooster waar de procureur ligt. Dat betekent dat het dus ongeveer 120 - 125 C is op je grillrooster prima om PP te maken.
 
Leo zei:
ik weet niet welke briketten je gebruikt, zijn het de weber briketten?
Als dat zo is moet je af en toe zachtjes tegen je onderstel tikken om de as van je briketten te tikken, anders verstikt je vuur

hey leo, nee zijn niet de weber briketten, gewoon een goedkoop zakje van de bouwmarkt wou echt alleen ff de snake proberen. as weg tikken is een goeie tip. niet aan gedacht tis nu 11 uur en kolen doen het nog steeds  :)
 
7.20 hij ligt erop!!

 
Have fun,
Ik ga deze zeker volgen, binnenkort moet ik er ook aan beginnen ;)
 
Dan ben je mooi voor het avond eten klaar.
Hoe gaat het met de 'snake' blijft hij goed stabiel?
 
snake gaat echt super nu, heb nu wel de weber briketten gedaan na twee en een half uur staat de temp keurig op 125/130 graden.
de snake is net 1/3 onderweg! dus als het nodig is  gewoon de snake verlengen met een paar kooltjes.
 
dat gaat lekker ruiken bij jou in de tuin, succes er mee  :)
 
na ruim 4 uur een kern bereikt van 165 graden fahrenheit dus de glace erover,
ik heb het idee dat het vlees nog vrij stug is en vraag me dan ook af of het wel "gepulled" kan worden straks.

we zullen het zien de tijd zal het leren  8)

 
Terug
Bovenaan Onderaan