Beste bbq collega's,
Om weer eens een keertje mee te doen aan de fotowedstrijd zat ik te denken: wat is nu eigenlijk festival food?
Een aantal criteria borrelden boven:
1. veel geld voor weinig, dus niet teveel
2. slecht weer
3. bier drinken, dus het food moet een beetje greasy zijn. Das het lekkerst
4. vette plakkerige vingers
5. maar in de huidige tijd ook een beetje verantwoord met wat groen erbij
OK. Op een festival bestel je een bakje/bordje eten dat je met je handen opeet, vette vingers, terwijl het regent. Voor de vorm mag er iets groens bij maar eigenlijk wil je gewoon vlees want na 15 bier heb je daar veel zin in.

RIBS!!!!!!!!!
Aan de slag. Een paar mooie ribben besteld bij onze forumsponsor. Ingrediënten gekocht voor naanbrood. Een potje Alabama White Sauce maken om in te dippen. You've got to have a dip sauce.
Het naanbrood is gemaakt door vrouw en dochter. Hiervan helaas geen foto's maar jullie geloven het wel, toch?
De regen kwam met bakken uit de lucht, dus dat Was ook geregeld
De pics
Wat een mooie ribben zijn het toch
Ingesmeerd met mosterd, knoflookpasta (goed voor de 1,5mtr) en zelfgemaakte rub
Daarna ff de white sauce gemaakt, helaas alleen een foto gemaakt toen ik al klaar was
En daar gaan de ribben op de wsm. Ken net
Toen was het tijd voor een snackje. Oester uit de schelp met een drupje citroen. Och och och, wat is dit toch zalig
Ondertussen gingen de ribben lekker
Tijd om in te pakken
Na het inpakken even laten drogen en toen ingesmeerd
En eindelijk, na een uurtje of 4 waren ze klaar.
In gedachten zag ik de festivalganger bij mijn foodtruck staan, 4 uur wachtend op zijn bestelling

En dan op een bordje.
Ik kan je vertellen namens de 4 uur wachtende festivalganger: Het was het wachten waard!!!!
Wat een lekker bordje eten zeg.
Dank voor het kijken
Rick
Om weer eens een keertje mee te doen aan de fotowedstrijd zat ik te denken: wat is nu eigenlijk festival food?
Een aantal criteria borrelden boven:
1. veel geld voor weinig, dus niet teveel
2. slecht weer
3. bier drinken, dus het food moet een beetje greasy zijn. Das het lekkerst
4. vette plakkerige vingers
5. maar in de huidige tijd ook een beetje verantwoord met wat groen erbij
OK. Op een festival bestel je een bakje/bordje eten dat je met je handen opeet, vette vingers, terwijl het regent. Voor de vorm mag er iets groens bij maar eigenlijk wil je gewoon vlees want na 15 bier heb je daar veel zin in.

Aan de slag. Een paar mooie ribben besteld bij onze forumsponsor. Ingrediënten gekocht voor naanbrood. Een potje Alabama White Sauce maken om in te dippen. You've got to have a dip sauce.
Het naanbrood is gemaakt door vrouw en dochter. Hiervan helaas geen foto's maar jullie geloven het wel, toch?
De regen kwam met bakken uit de lucht, dus dat Was ook geregeld

De pics
Wat een mooie ribben zijn het toch
Ingesmeerd met mosterd, knoflookpasta (goed voor de 1,5mtr) en zelfgemaakte rub
Daarna ff de white sauce gemaakt, helaas alleen een foto gemaakt toen ik al klaar was

En daar gaan de ribben op de wsm. Ken net

Toen was het tijd voor een snackje. Oester uit de schelp met een drupje citroen. Och och och, wat is dit toch zalig
Ondertussen gingen de ribben lekker
Tijd om in te pakken
Na het inpakken even laten drogen en toen ingesmeerd
En eindelijk, na een uurtje of 4 waren ze klaar.
In gedachten zag ik de festivalganger bij mijn foodtruck staan, 4 uur wachtend op zijn bestelling

En dan op een bordje.
Ik kan je vertellen namens de 4 uur wachtende festivalganger: Het was het wachten waard!!!!
Wat een lekker bordje eten zeg.
Dank voor het kijken
Rick
Laatst bewerkt: