BasBQ
Beef en Steak

Feestje: dus eerste keer pulled Pork....

 
 

MidVe

Stoker
Berichten
260
Vandaag hadden we weer eens een feestje te vieren, waarbij we hadden beloofd onze gasten te voorzien van een hapje en een drankje, uiteraard (groten)deels van de BBQ. Nadat ik onze forumgenoten om advies had gevraagd bleek het goed te doen om Pulled Pork van tevoren te bereiden en vandaag te serveren. Dus gisteren de stoute schoenen aangetrokken en me voor het eerst aan deze klassieker gewaagd.

Twee mooie procureurs gehaald van ca. 2 kg per stuk:



Het was mijn eerste keer, dus geen risico's genomen en gewerkt volgens het wedstrijdrecept van Noskos, waarvoor hartelijk dank.

En als je het doet dan maar meteen zo goed mogelijk, dus inclusief injectiemix... klaar voor de start:



Dankzij tips op dit forum een kliederboel weten te vermijden door dwars door het plastic te injecteren ( wederom dank aan Noskos)



Vervolgens lekker in de rub.





Inpakken en een nachtje intrekken in de koelkast.



De volgende dag toch een beetje gespannen, cocosbriketten in de Weber een stuk of 6/7 brandende briketten erop tezamen met een rookpakketje van geweekt appelhout.






Deksel erop....daar gaan we dan...



Rookpakketje doet z'n werk



Temperatuur mooi stabiel tussen de 110 en 120 graden Celsius



Dan maar wachten, alles onder controle, ik kan nu niets anders doen dan relaxen en op z'n tijd alles checken



Ik was blijkbaar wat zuinig geweest met briketten, dus moest tussendoor toch aanvullen, waarna de temperatuur omhoog schoot, de weber gekoeld met natte doeken en na een minuut of tien eigenlijk weer alles onder controle



Na een uurtje of vijf, de procureurs ingesmeerd met de glaze en weer een uur of twee laten gaan.



Daarna ingepakt en doorgegaard naar de 88 graden



Na het bereiken van de gewenste kerntemperatuur, opnieuw ingepakt in alufolie en met de opgevangen vleessappen de eindsaus gemaakt. Wat ruikt het al lekker!!
Na een uurtje rusten uitpakken om met twee vorken het vlees uit elkaar te trekken, dat gaat verbazingwekkend gemakkelijk, supermals!





Eindsaus erdoor gemengd en heel stiekem alvast even geproefd van het eindresultaat......heerlijk, wat veel smaak en zo ongelofelijk mals...



Vandaag even opgewarmd in de oven met wat van de vleessappen die ik gisteren had bewaard. De gasten waren eigenlijk zonder uitzondering onder de indruk en ik heb de eerste bestellingen inmiddels binnen.

Dank voor alle tips en bedankt voor het kijken.









 
Mooie run kerel. Goed gedaan!
 
Lurch zei:
Gisteren ook gemaakt voor het verjaardagsfeestje van mijn dochter (en mezelf).
Die van jouw MidVe ziet er, bijna, net zo lekker uit ;-)
Gefeliciteerd met je knorrie!

Tja... Baas boven baas  ;)....enneh van harte
 
Lekker hoor wanneer is het volgende feestje ? :)
 
Lekker hoor. Gefeliciteerd met je sticker.
Mooi verslag
Bedankt voor het delen
 
Moet een heerlijk feestje zijn geweest. Gefeliciteerd met je sticker.
 
Bedankt voor de leuke reacties, dit komt zeker vaker op het menu...
 
Gefeliciteerd met je knorrie. En welk merk briketten gebruik je (onbekende zak in beeld)?
 
Lowietje72 zei:
Gefeliciteerd met je knorrie. En welk merk briketten gebruik je (onbekende zak in beeld)?

"Coco barbecue " volgens mij, komen van de Makro. Ik heb de procureurs bij de Makro gehaald en had geen briketten meer, dit was het enige wat ze nog aan Cocos-briketten hadden( (BBQ afdeling was redelijk gedownsized i.v.m. een verbouwing) Was voor mij ook de eerste keer, prima bevallen ( hoewel ik nog geen ervaring heb met de meer professionele merken)
 
Top! Heb binnenkort een bbq dan kan ik de gastheer/gastvrouw die ff laten halen.
 
Dat zag er inderdaad heel erg lekker uit!
Mooie post en proficiat met je knorremans!
 
Terug
Bovenaan Onderaan