Fatty, je ziet ze heel veel. Vaak gevuld, soms ook omwikkeld met spek.
Maar ik ben een purist, een fatty is een gekruide gehaktworst zoals je die in Amerika in het koelvak van de supermarkt vindt.
Jimmy Dean is een van de grotere merken en er zijn genoeg knock-off recepten te vinden op het web.
vandaag heb ik de traditionele met salie gemaakt en een maple syrup versie.
De traditionele staat ook op de site van noskos.
De salie heb ik uit eigen tuin gehaald en gedroogd in de oven.
en gemalen in de koffiemolen
Volgens recept gemaakt en goed strak opgerold in huishoudfolie.
vanmorgen in mijn eigen barbecue kruiden gerold en op de barbecue, op 125C, gegaard tot kern 70C.
De eerste was al op voordat ik een foto kon maken. Morgen zal ik een foto van de tweede proberen te maken.
Dit is heerlijk voor bij de borrel, ook lekker om hem in peper te rollen in plaats van bbqrub.
Bedankt voor het kijken.
Maar ik ben een purist, een fatty is een gekruide gehaktworst zoals je die in Amerika in het koelvak van de supermarkt vindt.
Jimmy Dean is een van de grotere merken en er zijn genoeg knock-off recepten te vinden op het web.
vandaag heb ik de traditionele met salie gemaakt en een maple syrup versie.
De traditionele staat ook op de site van noskos.

Fatties, één van de klassieke Amerikaanse barbecuesnacks
Met twee verschillende recepten voor Fatties maak je een heerlijke, klassieke Amerikaanse barbecuesnack. Lekker uit het vuistje, maar ook op een cracker.
www.bbq-nl.com
De salie heb ik uit eigen tuin gehaald en gedroogd in de oven.
en gemalen in de koffiemolen
Volgens recept gemaakt en goed strak opgerold in huishoudfolie.
vanmorgen in mijn eigen barbecue kruiden gerold en op de barbecue, op 125C, gegaard tot kern 70C.
De eerste was al op voordat ik een foto kon maken. Morgen zal ik een foto van de tweede proberen te maken.
Dit is heerlijk voor bij de borrel, ook lekker om hem in peper te rollen in plaats van bbqrub.
Bedankt voor het kijken.