Vandaag heb ik me er maar eens gewaagd om een Fatty Bacon Explosion te maken, ge?nspireerd door dit Zweedse filmpje: http://youtu.be/f6qJyAltnCk. Als eerste alle ingredi?nten bij elkaar geveegd. In plaats van bacon werd het gerookte ontbijtspek, want dat was het enige wat er op leek, in de lengte ging en vet genoeg was. ??n bakje biologisch gehakt moest helaas mager zijn, maar zou wel door de ontbijtspek gecompenseerd worden.
Eerst maar eens een mooi matje gevlochten:
Daarna het gehakt gemengd en uitgestrekt op het bakpapier en vervolgens de vulling erop gelegd, excus? voor de onscherpe mobiele kwaliteit van de foto:
En even later ligt de Fatty gezellig op de geprepareerde OTP, waar ie 2 uurtjes mag roken en garen:
Na 2 uur licht ik de deksel op en wat zien ik?
Nog ff lekker deppen in de saus en nog een klein kwartiertje geduld voor de volgende foto:
Op het bordje komt de overheerlijke Fatty er dan zo uit te zien:
Mjam-mjam-mjam-mjum-mjum...

Eerst maar eens een mooi matje gevlochten:

Daarna het gehakt gemengd en uitgestrekt op het bakpapier en vervolgens de vulling erop gelegd, excus? voor de onscherpe mobiele kwaliteit van de foto:

En even later ligt de Fatty gezellig op de geprepareerde OTP, waar ie 2 uurtjes mag roken en garen:

Na 2 uur licht ik de deksel op en wat zien ik?

Nog ff lekker deppen in de saus en nog een klein kwartiertje geduld voor de volgende foto:

Op het bordje komt de overheerlijke Fatty er dan zo uit te zien:

Mjam-mjam-mjam-mjum-mjum...