BasBQ
Beef en Steak

Fajitas

 
 

BasB

Kooltjesharker
Berichten
160
Afgelopen week zag ik een video van @NasQ voorbij komen waarin hij fajitas heeft gemaakt.
Dat leek mij leuk, dus afgelopen week kippendij, groente, room en wraps gehaald.

Vanochtend het vlees klaargemaakt en gekruid met een rub met o.a. kurkuma en hier slagroom met een beetje melk bij gedaan.
Vanmiddag rond half 5 de barbecue aangestoken en een poging gedaan om de temperatuur hoog te krijgen. Hier had de Kamado vandaag niet zo veel zin in. Ik vermoed dat dit komt door mijn nieuwe kolen (marabu, in het verleden had ik quebracho).
Na wat extra aanmoediging uiteindelijk de boel goed op temperatuur gekregen

Tijdens het opwarmen de voorbereiding gedaan en nadat het op temperatuur was, de kip, paprika en ui op de Kamado.
In eerste instantie de kip gebakken op de gietijzeren plaat. Ik merkte dat hier vrij veel verschil zat in warmte over de plaat, dus de ui en paprika gebakken en daarna verder in de skillet. Nadat ook de kip klaar was heb ik de tomaat en komkommer kort gebakken in de skillet.
Hierna de wraps gemaakt en een poging gedaan om deze kort te bakken op de gietijzeren plaat. Dit is helaas niet volledig volgens plan verlopen.
Dus de inhoud van de wraps heb ik meegenomen naar binnen en deze hebben we los op de wrap gedaan.

Kortom, dit was niet de meest succesvolle ervaring, maar wel een waar ik veel van heb geleerd.
Gelukkig was alles erg lekker (ook volgens het gezin )
0a9a2d0a48aa0309f709767df64807f3.jpg
edb7ce5da591338792018b8d25f988ea.jpg
13897b4e1cd803dcf5348f783c708e9f.jpg
cbb473ad7655babfe19bd6262cb07eef.jpg


Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Leervolle bbq sessies hebben we ook veel aan! Evengoed lekker resultaat gelukkig. 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: BasB
Fouten maken hoort erbij, dus ik ga het zeker nogmaals proberen

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Marabu en quebracho zijn beiden knetterharde houtsoorten, wanneer je weet hoe je quebracho moet aanmaken, dan lukt marabu ook.
Ben zelf een marabu-fan, had recent ook een probleem bij het aanmaken. De Q was een tijdje niet gebruikt en de rest van de kolen van de vorige sessie waren in de kolenmand blijven staan en door het niet te beste weer zullen die wat vocht uit de lucht aangetrokken hebben, toen mijn wokkels opgebrand waren, waren de kolen nog niet aan... anders heb ik max 2 wokkels nodig om de kolen te doen branden voor een L&S-sessie.

Een minder geslaagde sessie kan je hier probleemloos posten, er is altijd wel iemand die je advies kan geven om bij een volgende sessie een beter resultaat te bereiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: BasB
Marabu en quebracho zijn beiden knetterharde houtsoorten, wanneer je weet hoe je quebracho moet aanmaken, dan lukt marabu ook.
Ben zelf een marabu-fan, had recent ook een probleem bij het aanmaken. De Q was een tijdje niet gebruikt en de rest van de kolen van de vorige sessie waren in de kolenmand blijven staan en door het niet te beste weer zullen die wat vocht uit de lucht aangetrokken hebben, toen mijn wokkels opgebrand waren, waren de kolen nog niet aan... anders heb ik max 2 wokkels nodig om de kolen te doen branden voor een L&S-sessie.

Een minder geslaagde sessie kan je hier probleemloos posten, er is altijd wel iemand die je advies kan geven om bij een volgende sessie een beter resultaat te bereiken.
Dan zal het iets anders zijn geweest dan de kolen, maar ik weet niet precies wat. Ik haal overtollig as voor ik begin altijd weg. Wellicht dat het weer van invloed is geweest.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Schuif maar door
Lust ik
 
  • Leuk
Waarderingen: BasB
Op YouTube ziet het er altijd makkelijker uit. Vergeet ook niet dat die mensen echt een stuk ervaring hebben. Mij lukt ook echt niet altijd alles. Voor een paar weken terug nog een porchetta verknooid 😏Succes met de volgende poging.
 
Goed om te horen dat het recept beviel. Die Feuerplatte die ik gebruik in de video is natuurlijk ook wel een beest, met heel veel ruimte. Misschien de volgende keer de kip in de skillet iets van te voren bakken? De groenten zullen minder warmte pakken van jouw bakplaat tov de kip inclusief de marinade.
 
  • Leuk
Waarderingen: BasB
Goed om te horen dat het recept beviel. Die Feuerplatte die ik gebruik in de video is natuurlijk ook wel een beest, met heel veel ruimte. Misschien de volgende keer de kip in de skillet iets van te voren bakken? De groenten zullen minder warmte pakken van jouw bakplaat tov de kip inclusief de marinade.
Bedankt voor de tip

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: NasQ
Terug
Bovenaan Onderaan