BasBQ
Beef en Steak

Ezeltje op de WGA.

 
 

Jeffievb

Stoker
Berichten
382
Ik heb al een tijdje niks meer gepost, maar vond dit toch wel de moeite waard.
Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een WGA. Afgelopen weekend mocht hij dan eindelijk voor het eerst mee naar de camping. Bij de hanos een mooi ezeltje gescoord van 1.2 kg, en deze bereid volgens de revearse sear methode.

20210724_192317.jpg
20210724_192144.jpg


Na een half uurtje was de bbq mooi tussen de 100 / 110 graden, en kon het ezeltje erop samen met wat eikenhout snippers. De ezel was net iets te lang, dus besloten om het puntje in te pakken met alu folie. Tegelijkertijd nog 5 aardappels in de folie erbij zodat die al wat warmte mee konden pakken ( niet op foto dus niet gebeurd ).
Na ongeveer 45 minuten was de kern 48 graden en mocht het vlees eraf om even te rusten, en om de wga op te stoken.
Nadat de bbq op temperatuur was heb ik 2 prei'en op de kooltjes gelegt zodat die lekker zwart konden blakeren.
De ezel eraf gehaald bij 58 graden kerntemperatuur, want wilde dit keer voor een medium garing gaan.
IMG-20210725-WA0005.jpg
IMG-20210725-WA0007.jpg


Al met al echt super om nu ook de camping een propere bbq maaltijd voor te schotelen, en de wga heeft me echt positief verrast. De temperatuur bleef echt best netjes stabiel in een bepaalde range. Bedankt voor het kijken !!
 
Machtig mooi gedaan! Wat een held he, doe WGA! En de prei, wassie goed? 🤤
 
Machtig mooi gedaan! Wat een held he, doe WGA! En de prei, wassie goed? 🤤
Thanks :D ! Al kom ik nog niet in de buurt van de 3 kg sparibs van jou... Maar oefenen baart kunst. De prei was wel heel goed. Vooral de eenvoud ervan !!
 
Thanks :D ! Al kom ik nog niet in de buurt van de 3 kg sparibs van jou... Maar oefenen baart kunst. De prei was wel heel goed. Vooral de eenvoud ervan !!
Je komt vast nog wel weer op de camping; 3kg spareribs zijn ook zo gekocht 😉
 
Wat leuk dat jij ook zo blij verrast bent door de WGA! Ik ook, echt een topapparaat! Zie eruit als een heerlijk mals ezeltje!
 
Lekker hoor😋 goed gelukt!
 
Mooi stuk vlees hoor dat ziet er fijn uit, de WGA blijf toch elke keer weer mensen verrassen..
Onder het motto, domme vragen bestaan niet .. Wat voor vlees is dat ezeltje ?
 
Mooi stuk vlees hoor dat ziet er fijn uit, de WGA blijf toch elke keer weer mensen verrassen..
Onder het motto, domme vragen bestaan niet .. Wat voor vlees is dat ezeltje ?
Ezeltje is een liesstuk. Word als ik het goed heb ook wel tri-tip genoemd.
 
Mooi stuk vlees. En heerlijk cuisson. Met de WGA hoef je op vakantie niet af te zien. Kan je gewoon heerlijk BBQen. Top
 
Lekker hoor en zo’n wga is altijd thuis bij familie of op vakantie 😀
 
Ja dat is een hele mooie garing. Ik ben geen liefhebber van erg rood vlees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan