Ik weet het niet meer precies, de Q gaat bijna dagelijks aan op dit moment, maar het was ergens begin van deze week een rollade gemaakt van een stuk varkensfilet geïnspireerd op verschillende rollades die er voorbij kwamen van procureur en bavette. Het stuk filet eerst gevlinderd waar ik best tegenop zag maar ontzettend meeviel uiteindelijk.
Vulling bestond uit geroerbakte spinazie met wat knoflook, plakjes ham, geraspte Gran Pardano en Goudse kaas en een heeeeel dun laagje basis rub.
Voor de bereiding heb ik gekozen voor Low & Slow alsof het een procureur betrof.
Eindresultaat was smakelijk maar vooral leerzaam, volgende keer gebruik ik een echte procureur omdat filet naar droog begint te neigen en het geheel kan naar mijn smaak veel meer kruiden hebben dan ik deze sessie heb gebruikt.
Leermomentje dus maar het levert wel mooie plaatjes op....
Vulling bestond uit geroerbakte spinazie met wat knoflook, plakjes ham, geraspte Gran Pardano en Goudse kaas en een heeeeel dun laagje basis rub.
Voor de bereiding heb ik gekozen voor Low & Slow alsof het een procureur betrof.
Eindresultaat was smakelijk maar vooral leerzaam, volgende keer gebruik ik een echte procureur omdat filet naar droog begint te neigen en het geheel kan naar mijn smaak veel meer kruiden hebben dan ik deze sessie heb gebruikt.
Leermomentje dus maar het levert wel mooie plaatjes op....