BasBQ
Beef en Steak

even wachten.... PIZZA!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.897
Beste BBQ-vrienden!

Vandaag voor het eerst zelf pizza's gebakken in de BGE en wat een verschil met mijn 'normale' oven die ik tot 225?C kan op porren, hier zat ik dik over de 300-350?C met af en toe uitschieters die klokkie-rond gingen >400?C... dat laatste is niet zo goed voor het vilt ben ik nu wel achter.

Maar goed, even goed erg mooi die vlammen!



We maken vaker zelf pizza's en de kinderen vinden het het allerleukste als ze zelf mogen bouwen:



en lekker deegjes rollen:



Dan de boel lekker opstoken, platesetter erop en pizzasteen op het rooster (ik heb geen verhoger) maar toen liep de T toch lekker op:



Dit was de eerste Margaritha van Lizelot, toen durfde ik nog niet zo heel hard, achteraf iets te bleekjes...



Vooral die dunne krokante bodem was heerlijk!



Ik gebruikte De Cecco 00 als bloem en strooide het houten bord dat zo groot was als de pizzasteen vooraf even in in met grover mais meel (van pan) om de pizzaatjes makkelijker te kunnen lossen boven de steen. Dat ging vrij vlot toen ik eenmaal de slag te pakken had.

Aan het eind werd ik wat nonchalanter en is mijn margrietschijf een keertje helemaal open geweest. In combinatie met een vrijwel geheel open luchtschuif vloog de temperatuur toen boven de 400?C. Gevolg was een verkleefde viltlaag die zwart was uitgeslagen. Morgen de schade opnemen, maar ik vrees dat mijn vilt vervangen moet worden... hopelijk is er nog voldoende isolatie voor een geslaagde low-and-slow voor de de Apple Brined Turkey van Noskos Tweede Kerstdag... la die da  :blush:

Oh ja, we sloten af met een zelfgemaakte chocolade taart van die andere teamcaptain:



En die was super!



Bedankt voor het kijken!
 
Das een geslaagd diner! Ziet er erg lekker uit.
Binnenkort ook maar is proberen. Heb een pizza ring gekregen voor de OTP
 
Het ziet er erg geslaagd uit!
 
zien er goed uit Sander, zal denk ik meevallen met het vilt wellicht wel vervangen maar nu iets meer moeite voor temp control. Suc6 morgen
 
Mooie pizza's Sander!
Toetje ziet er ook niet verkeerd uit. Lijkt me geweldig om met je kinderen te kunnen koken. M'n dochter is pas 7 maanden dus moet nog even wachten ;-)

Hoe is het met je vilt?
 
NHvdBroek zei:
Hoe is het met je vilt?

Ik heb een status report gepost in materiaal... lijkt mee te vallen... meeste schade aan vilt ontstond bij het maken van de foto's voor mijn Vrienden!  ;)
 
dat is een geslaagde sessie geweest mooie foto's ook
 
Dank allemaal... erg leuk om complimentjes te krijgen!
 
hopen dat de schade aan je primo mee valt, en anders misschien garantie?
 
Leo zei:
hopen dat de schade aan je primo mee valt, en anders misschien garantie?

is een bge maar zal het aankaarten bij ze via kookwinkel van aankoop.
 
Mooi pizzafeestje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan