BasBQ
Beef en Steak

Even wachten nog...Pizza!

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Afgelopen weekend de pizzaring voor het eerst gebruikt. Wat een aanwinst!

Hout erbij, op temperatuur laten komen en... Bakken maar!

Pizza op.spatel met maismeel eronder (begreep dat polenta ook zou werken, klopt dat?)

Was fantastisch! Dat wordt wekelijks een feestje!
c9a3f5d81ac4eb7d95541ad67b53474c.jpg
08ae4f9d518e819972df9838834970b8.jpg
8bf21d57c778f09488314933fb7199f3.jpg
bf8feea6f3168d5a5688b0d44aaa7f42.jpg
bee7819cddf19b65bfcc7dc6799c1c5c.jpg
 
ik heb er ook 1 en gebruik hem nauwelijks. Op de een of andere manier gaat het bij mij altijd fout. Verbrande bodem of, niet gaar. Al een paar keer op het punt gestaan om de pizzaring van de hand te doen. Moet binnenkort toch maar weer eens een poging wagen.
Ziet er toch wel lekker uit.
 
Eddeped zei:
ik heb er ook 1 en gebruik hem nauwelijks. Op de een of andere manier gaat het bij mij altijd fout. Verbrande bodem of, niet gaar. Al een paar keer op het punt gestaan om de pizzaring van de hand te doen. Moet binnenkort toch maar weer eens een poging wagen.
Ziet er toch wel lekker uit.

je kan hem altijd opsturen naar mij  :D
 
BensBQ zei:
Eddeped zei:
ik heb er ook 1 en gebruik hem nauwelijks. Op de een of andere manier gaat het bij mij altijd fout. Verbrande bodem of, niet gaar. Al een paar keer op het punt gestaan om de pizzaring van de hand te doen. Moet binnenkort toch maar weer eens een poging wagen.
Ziet er toch wel lekker uit.

je kan hem altijd opsturen naar mij  :D
Ik ga binnenkort nog eens een poging wagen, wordt het weer niks, gaat die de deur uit.
 
Pizza; altijd +1!
 
Wat gaat er mis eddeped? Ik.had de eerste pizza ook niet helemaal.gaar, de bodem. Maar daarna ging ik als.een malle. Denk er over om een brommertje aan te schaffen ;-)

Misschien is je bodem te dik? Is je Q niet heet genoeg? Ging easy, op een na... Lag te lang op de spatel, waardoor hij ging plakken, dus een geimproviseerde calzone.

En na 2 minuten even draaien. Niet ondersteboven ;-) maar even op de spatel en voorkant naar achter draaien, als.je achterin stookt.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Wailer zei:
Wat gaat er mis eddeped? Ik.had de eerste pizza ook niet helemaal.gaar, de bodem. Maar daarna ging ik als.een malle. Denk er over om een brommertje aan te schaffen ;-)

Misschien is je bodem te dik? Is je Q niet heet genoeg? Ging easy, op een na... Lag te lang op de spatel, waardoor hij ging plakken, dus een geimproviseerde calzone.

En na 2 minuten even draaien. Niet ondersteboven ;-) maar even op de spatel en voorkant naar achter draaien, als.je achterin stookt.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
grootste probleem is eigenlijk dat de bodem altijd verbrand
 
Dat probleem had ik ook steeds en bedacht me dat de steen gewoon te heet wordt omdat hij direct boven het vuur zit. Ik leg nu twee stenen onder de pizzasteen om hem te verhogen en dat werkt perfect. Wel alleen onder de randjes, want anders wordt de steen niet overal even warm.

Dit is voor de pizzaring overigens waarschijnlijk geen optie, omdat je dan de pizza er niet meer uit krijgt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

 
Bij mij gaat de eerste ook altijd mis. Ligt er altijd aan dat de bodem blijft plakken. Goed meel eronder strooien helpt dan wel. Zwarte bodem is eigenlijk niet echt een probleem. Ik blijf de pizza continu draaien met de schep en maak na een pizza de steen weer even schoon.
Ps. Pizza ziet er mooi uit. Ik heb vandaag ook weer wat mooie creaties gemaakt. Blijven toch er lekker.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
ow wailer wat een mooie pizza, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

is die ring eigenlijk 47 cm of 57 cm?

Toch eens kijken bij bbqhelden

erg lekkere foto's hoor

greetzzzzz B-)
 
Ring past op zowel 47 als 57cm. Sorry voor late reactie trouwens.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan