BasBQ
Beef en Steak

even voorstellen

boretticarbone

Kooltjesharker
Berichten
103
Ik ben emiel en hou erg van bbq-en ik heb sinds kort een boeretti carbone kolen-bbq.
Echt een prima ding, vooral handig bij het grillen ik dat de kolenbak in hoogte verstelbaar is.
Ook met low and slow koken is het echt een top ding, ik heb laatst heerlijke spareribs gemaakt, rustigaan in 5 uur gegaard,
Het resultaat heerlijk zacht vlees dat bijn van het botje viel.
En ook een hele kip (1KG)was geen probleem in een uurtje gaar.
Ik hoop hier nog wat lekkere gerechten te vinden, vooral pulled pork recepten en dan het liefst waarbij ik niet gelijk 3kg hoef te bereiden.
Ook ben ik opzoek naar een goed electronische kernthermometer liefst 1 die ook omgevingstemp meet.

Groetjes emiel
 
Welkom Emiel,

En weet zeker dat je hier iig en passend antwoord kan vinden op je vragen en vermoedelijk ook alle vragen die nog gaan komen!:)
 
Hoi Emiel, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Welkom_zps0d720500.jpg
 
Welkom!
 
Welkom Emiel!
 
He dat is leuk eindelijk eens een Emiel om mij te versterken, we hebben de afgelopen tijd genoeg Jeroenen gehad.

Dus van mijn kant van harte welkom.
Voor je kerntempatuur meter heb je de maverick bekeken? Je kunt natuurlijk ook even naar een heatermeter kijken, die kan ook nog een extra truukje wat met je gasser niet nodig hebt namelijk (kolen/briketten) bbq's controleren qua temperatuur.

Voor de pulled pork, zou ik zeggen als je een van 3 kg maakt heb je sowieso verlies tijdens de bereiding en je kunt natuurlijk prima porties invriezen... Warm maken kan dan weer in de magnetron (met eventueel een scheutje cola erbij). Maar ik snap het gevoel dat dacht ik in het begin ook...

Ik zou zeggen kijk rustig rond en stel je vragen!

 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan