Beef en Steak

Even voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ketelmepper
  • Startdatum Startdatum
K

ketelmepper

Gast
Hoi medelotgenoten,

Na een tijdje hier rondgesnuffeld te hebben, toch maar het besluit genomen om me hier aan te melden.
Ik ben Martin, 43 jaar, verzot op vlees en al zijn smaken. Ik heb 18 jaar in het "vlees"gezeten, dus een klein beetje ervaring hierin ontbreekt er niet.

Zoals velen begonnen met het standaard worstje draaien. In het begin natuurlijk op een standaard camping-dingetje. Na enkele jaren het besluit genomen om een gas-bbq aan te schaffen. Toen is de vrolijke misere begonnen. Na een aantal feestjes met vrienden waarbij er van alles op de grill werd gegooid, heb ik samen met mijn buurman 2x een buurtfeest georganiseerd voor ca. 25 man. Hier ben ik al begonnen met enkele dingetjes zelf te maken.

Van hieruit is de hobby alleen maar gegroeid. Na diverse soorten vlees, marinades en rubs geprobeerd te hebben de overstap weer gemaakt op houtskool. Momenteel ben ik in het bezit van een merkloos 57 cm ketel,, ingebouwd in een mobiel tafeltje. Wel een zware kwaliteit! Hierop al diverse gerechten bereid,vari?rend van spribs, moink-balls, kippenvleugeltjes, zalm, country-potatoes, ham enz. enz. (ik zal binnenkort enkele foto's posten). Ook al diverse technieken onder de knie, maar nog steeds lerende.

Tegenwoordig beschik ik over een redelijke voorraad kruiden en specerijen, diverse rubs (gekocht en zelf gemaakt) en marinades (ook deels gekocht en zelf gemaakt). De hobby is ondertussen gegroeid tot een passie waarbij mijn vriendin me af en toe moet afremmen  :) (al vind ze het geen probleem dat de bbq zo vaak aanstaat en ze zelf er ook van meegeniet)!

Dit jaar hoop ik mijn tweede bbq te mogen verwelkomen, zodat wij er nog meer van kunnen genieten.

Ik zal mijn best doen om ook regelmatig wat te posten, alhoewel ik ook mijn best blijf doen om mede dankzij dit forum inspiratie op te doen en ervaringen uit te wisselen!

Hallo Martin, welkom hier

Hoi Martin, welkom bij het BBQ Genootschap

hoi Martin,
welkom bij dit edele genootschap

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom Martin, gezellig dat je mee komt Qen!

Van harte welkom hier Martin!!

welkom Martin!

Dank voor jullie welkom! Ik zal morgen een poging wagen om een paar foto's te posten van wat ik de afgelopen tijd gemaakt heb.
Gisteren bv pp klaargemaakt :)

Terug
Bovenaan Onderaan