BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

F

Freek

Gast
Dag allemaal!

Verschillende van jullie zullen mij al kennen van het bbqforum.nl alhoewel ik daar de laatste tijd niet meer zo actief ben geweest.
(ik ben daar bekend onder de naam "Smokey")

Mijn naam is Freek en ja, ook ik ben verslaafd aan de BBQ!
Het begon voor mij een aantal jaar geleden toen ik mijn eerste BBQ aanschafte, een Weber One Touch 47cm.
Deze doet overigens nog steeds trouw dienst, als je eenmaal een Weber hebt dan gaat die nog jaren mee  ;D
Toen kwam er een smoker bij, de PROQ Frontier en de hobby werd groter en groter...

Waarom niet een eigen website oprichten? Ja, dat wilde ik wel.
Handig voor al je recepten om te bewaren.
En zo ontstond www.freeksbbq.nl

Dit jaar ben ik samen met wat BBQ vrienden op het NKBBQ geweest, om te kijken, de heerlijke geuren op te snuiven en te proeven natuurlijk! Samen met mijn BBQ vrienden hebben we al snel daarna de "BBQ Pitboys Oss" opgericht, gewoon voor de lol.
We hebben al veel events samen gedaan (lees: niet publiekelijk maar gewoon in eigen tuin) en dat gaat altijd gepaard met veel gezelligheid, lol en een paar biertjes!!
En dat is voor mij de ware essentie van het BBQ-en, gewoon lol hebben met vrienden en familie met heerlijk eten en een lekker drankje.
Het plan was om volgend jaar ook deel te nemen aan het NKBBQ alhoewel ik denk dat we daar nog te amateuristisch voor zijn.
Dus veel oefenen en zoveel mogelijk workshops volgen.

Het laatste nieuws is dat ik een nieuw foodblog ben gestart geheel in het engels, niet alleen over de BBQ maar over alles wat maar met eten te maken kan hebben: www.freeksfood.com
Fotografie vind ik trouwens ook leuk, het is altijd weer een uitdaging om het zo smakelijk mogelijk op de foto te krijgen!

Ik vind het een eer om bondgenoot te zijn van het BBQ Genootschap en ga zeker vaak terugkomen hier om inspiratie op te doen!!

May the forks be with you!!

Freek
:D

 
Freek welkom op het forum.
Je heb een leuke site.
 
Hoi Freek!
 
Freek, welkom bij het BBQ Genootschap. Ik kijk uit naar je mooie foto's en reportages.

Doen jullie ook mee in 't Twiske volgend jaar?
 
haha is het zo erg? Maar hierbij welkom hoor.
 
Hoi Freek,

Welkom bij het genootschap!

Wat Frits al opperde, de wedstrijd in 't Twiske is veel lagdrempeliger omdat het daar niet om de presentatie gaat. Goed het moet er wel een beetje uitzien in je bakje, maar gaarheid en smaak staan voorop. Anders dan een NK / EK waar het oog toch ook wat wil en het meer een culinaire wedstrijd is.
Misschien een leuk opwarmertje voor grotere dingen? ;)
 
't Twiske, dat is toch de Tony Stone low & slow competition?
Ik had het een tijdje geleden al gelezen op bbqguru.nl en op jouw site Noskos, klinkt erg leuk in ieder geval!!
We waren in ieder geval al wel van plan om erheen te gaan om te kijken.
Ga het eens in de groep gooien, misschien doen we wel mee.
Jullie horen het nog!
 
Dat is inderdaad de Tony Stone, je kunt er de dag van te voren ook nog een Southern Style BBQ cursus of de KCBS jury cursus volgen ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan