Beef en Steak

Even voorstellen!

OctaFish

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Mijn naam is Michel, en ik ben sinds twee jaar gepensioneerd. Dus alle tijd om te barbecueën 😊. Al doe ik dat natuurlijk al jaren, voornamelijk met Webers. Eerst een 47 cm One Touch ketel gehad, maar die 'opgeruimd' toen we een kleinere tuin kregen. Op vakanties ging altijd een Smokey Joe mee, die eigenlijk best bruikbaar was op vakanties. Tot een paar jaar geleden ik er op een vakantie geen fatsoenlijk spul meer vanaf kreeg. We zagen in een winkel een Cadac e-Braai 40 liggen, en dat vonden we best een goed idee. En inderdaad: het ding bakt als een dolle. Vlees, groente, pizza's: het komt er allemaal prima af. Maar het blijft toch een elektrisch apparaat, en eigenlijk mis je toch het echte bbq gevoel. Dus dan ga je toch weer verlangen naar een houtskool bbq. Vanwege de ruimte (en omdat we binnen afzienbare tijd een grotere tuin hopen te kopen) nog even geen grote kamado, maar een 'overgangs' bbq.

Vorige week dus in de uitverkoop bij Intratuin een Weber Master Touch GBS Premium E-5750 gescoord. Een 57 cm bak, en dat bakt uiteraard heel wat beter! Ook in vergelijking met de 47 cm trouwens. Gelijk ook maar een iGrill2 gekocht, zodat ik wat beter op temperatuur kan sturen. En, ook nieuw voor ons, al gekookt met rookplankjes en rookhout.

Wat dat laatste betreft (rookhout): mannen lezen, dat schijnt genetisch bepaald te zijn, zelden handleidingen en wat er op de verpakking staat. Dus mijn eerste pogingen met rookhout waren op de Smokey Joe, waar je echt geen ruimte hebt voor fratsen met rookhout. En ik kwam ook niet verder dan vóór het bakken van het vlees een handvol rookhout op het vuur te gooien, en dan snel het vlees op de grill. En daarna natuurlijk zeuren dat het rookhout helemaal niets deed voor de smaak!
Inmiddels weet ik beter 😊. En weet ik dus dat je, mits goed gebruikt, wel degelijk de smaak kan verbeteren!

Zoals je kunt lezen, kan ik nog wel wat tips gebruiken, en ik hoop hier dan ook een hoop ideeën op te kunnen doen!

Welkom Michel!

Goede upgrade naar je 57cm mooie alleskunner met oneindig veel mogelijkheden.

Van harte welkom Michel!
Goede keuze om voor een Weber 57 MT te gaan. Echt een top-ding, waarop je vrijwel alles goed kunt bereiden.
Veel plezier hier!

Welkom Michel, je bent al lekker aan het proberen lees ik. er zijn hier genoeg tips te vinden en als je vragen hebt, stel ze gerust!
Je gaat veel plezier beleven aan je Weber!

Welkom Michel.

Terug
Bovenaan Onderaan