BasBQ
Beef en Steak

even voorstellen

 

Qlover

Tondelzoeker
Berichten
7
Hallo allemaal
Zal me even voorstellen, ik ben Adri
Ben al een jaar een stille genieter van dit geweldige forum.
Sorry, maar bedankt voor de vele tips en informatie
Het begon iets van 6 jaar geleden met een bbq cursus bij een keurslager
Sinsdien nog een paar cursussen gevolgd voor onze heerlijke hobby
Ben nog geen goede bbq chef maar het lukt redelijk
Hou vooral van Low en Slow en grote stukken vlees
Ik wacht nog even met het bereiden van een brisket tot mijn verhuizing over 2 maanden naar een huis met een tuin
Ben nu nog aan het hobbyen op een balkonnetje met een weber master touch gbs premium
Twijfel nog sterk tussen een Summit Kamado S6 en de nieuwe Trager Ironwood L voor in de tuin, help..............
Dit weekend geexperimenteerd met een vortex in de Q
Ben er nog niet over uit of ik het lekkerder vind dan normaal boven de kolen afgrillen....
Wel leuk pyromanen

Tot zien op het forum

20240202_182857.jpg


20240202_191137.jpg


20240202_192729.jpg


20240203_173450.jpg


20240203_181802.jpg
 
Welkom bij het genootschap! De stukken vlees zien er al goed uit! Kan je mooi plaatsen in het draadje "grillmarks"
 
Welkom bij de club Adri.
 
Welkom bij het genootschap.
Ik heb de S6 sinds bijna een jaar staan en ben er heel erg tevreden mee. het enige waar ik achter ben gekomen is dat de diffuserplaat teveel hitte afgeeft waardoor low en slow een uitdaging is. Dit heb ik opgelost met een grote pizzasteen die ik op een paar bolletjes alubolletjes leg op de diffusor. Op deze manier gaart het vlees een stuk rustiger. Bijkomend voordeel is dat door de steen de temperatuur nog makkelijker stabiel te houden is. Verder is de summit een grote mastertouch, de werking is gelijk alleen in alle opzichten een stuk(je) beter.

Over de Trager kan ik helaas niets vertellen, wellicht dat een ander lid van het genootschap er ervaring mee heeft?
 
Welkom Adri! Geen keramische kamado in je overwegingen? Echt een superzuinig middel voor oa low&slow én erg stabiel in temperatuur te houden. Trager is ook makkelijk, maar dan zul je de Weber er ook bij moeten houden voor grill-sessies.
I.i.g. leuk om te zien dat je van goed vlees houdt (y)
Succes met je besluit!
 
Welkom Adri!
 
Bedankt allemaal (y)
Goede tip bart1978 die pizzasteen
Zeker uitproberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan