BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

TimPKS3

Tondelzoeker
Berichten
7
Hoi allemaal,

Ik ben Tim en woon samen met mijn vriendin in het hoge noorden. Ik ben 30 jaar. We wonen in een leuk huis met ruimte tuin (+ terras) waar nog éen ding ontbreekt, een BBQ. Ik heb nog nooit een BBQ gehad. In mijn zoektocht ben ik al gestuit op alle verschillende soorten bbq's en ook de verschillende prijsklassen.

Ik ben persoonlijk iemand die graag alle mogelijke opties openhoudt (direct, indirect, low and slow & high & fast). Ik weet nog niet hoe leuk ik het bbq'en ga vinden en hoeveel tijd ik hier in ga steken.

Ik kwam door bovenstaande wel uit bij een Kamado, omdat je hier in principe alles op kan doen. Ik wil daaraan voor nu niet teveel geld uitgeven, omdat ik nog een ontdekker ben. Ik kwam daarbij uit bij The Columbus (https://www.amagard.com/nl/the-columbus-kamado-large-startersset).

Is dit iets voor een beginner?
Is het makkelijk verplaatsbaar? Mijn terras bestaat namelijk uit trappetjes en geen overkappingen (ook niet op de planning)

Ik hoor het graag! Ik geniet hier op het forum in ieder geval al van alle lekkere recepten, verhalen en foto's! Er is nu al een hele wereld voor me open gegaan.

Tot snel!
 
Welkom Tim!

Als je helemaal nieuw bent ik de wereld van bbq zou ik je adviseren om een nieuwe of gebruikte weber 57 te scoren.

Dan kun je lekker ontdekken of je het iets vind voor je je centjes uitgeeft aan een dure kamado.
 
Welkom tim
 
Hoi Tim, welkom !

Zoals hier boven al gezegd, begin lekker met een Weber 57cm.

liefst met "one touch" en zo'n Ash Catcher aan de onderkant Das echt fijn!

Scharnier? heb ik nog nooit gemist.
Diffuser Plate? Heb ik ook nog nooit gemist.
GBS systeem? ook nog nooit gemist

De man achter bbq moet het doen !

Wel een chimney starter (groot model) erbij regelen. Dat is echt handig.

Heb zelf al een jaar of 5 zo'n ding staan en maak er alles op wat ik wil! Zomer en winter..

Zou ook even marktplaats af struinen scheelt zo € 100,00

Weber Master Touch 57cm
€ 185,00
 
Laatst bewerkt:
Welkom Tim. @Zzzjon en @BernhardQ +1. Als je daarna besluit om voor een Kamado te gaan heb je iig alvast een Weber voor ernaast 😁
 
Welkom Tim en succes met ontdekken van deze fijne hobby.
Van De keuze voor een Weber ga je geen spijt van krijgen je kan er alles mee maken wat op een keramische variant ook kan ;)
 
Welkom bij de club Tim.

Wat ze hierboven schrijven klopt als een bus.
 
Ha Tim, welkom.
Met de Weber zijn we bijna allemaal begonnen. Mooie accessoires erbij, goede!! Kolen kopen en mooi vlees en groentjes.
Veel succes.
Arie
 
Terug
Bovenaan Onderaan