BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Nicon

Stoker
Berichten
314
Hoi allemaal,

Ik ben Niels, getrouwd, jonge vader van twee en sinds begin dit jaar eigenaar van een Grill Guru Large. Ik lees/browse regelmatig de verschillende threads hier op het forum en wilde me toch eens gaan mengen in de mooie discussies als leergierige ‘student of the Q’!

Tot een jaar geleden moest ik het doen met een eenvoudige Campingaz gasser met 2 burners. Deze voldeed prima voor een simpele Hot & Fast bereiding en zeer basic two-zone bereiding, maar na een keer bij een vriend met een kamado gewerkt te hebben was ik direct om.

De kamado staat 1-2x per week aan en zodoende al verschillende sessies erop zitten (de ene bereiding wat vaker dan de andere). Zo even snel: pulled pork, baby-back ribs, picanha, prime rib, pizza, cinnamon rolls, appeltaart, zuurdesembrood, meatloaf, wings, burgers en nog wat meer… Ik heb met name een passie voor Low & Slow. Foto’s zijn er ook en zullen bij/van toekomstige posts/sessies gedeeld worden!

Ik heb het e.e.a. gelezen in de ‘standaard werken’; Hete kolen, Franklin Barbeque - A Meat-Smoking Manifesto, Pitmaster, Steven Raichlin’s Project Smoke en Project Fire, en Meathead The Science of Great Barbeque and Grilling. Met name van het laatste boek ben ik een groot fan. Ook is youtube en bron van informatie en inspiratie voor mij via de kanalen van How to BBQ Right, Meat Church, Smoking Dad BBQ, Heath Riles BBQ, Mancave Meals, Mojo BBQ en natuurlijk Noskos.

Tot in de threads!

Groet,
Niels
 
Welkom Niels en veel plezier hier op Het Genootschap.
 
Niels, Welkom.
 
Welkom! En heel veel plezier hier.
Aan de ideeën die je hier op kunt doen zal het niet liggen in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier en heel veel plezier. Het forum is een prachtige aanvulling op YouTube en boeken om inspiratie en kennis op te doen over onze prachtige en heerlijke hobby.
 
Welkom hier op het mooie forum Niels 😀
 
Welkom Niels

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom Niels
 
Welkom bij het genootschap

lesstof genoeg te vinden hier als aanvulling op je boeken
 
Welkom Niels.
Veel BBQ-plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan