BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen :)

bartgb

Sprokkelaar
Berichten
27
Hoi!

Ik ben Bart en woon in omgeving Leiden. Al vanaf jongs af aan een BBQ fan en woon nu enkele jaren in een huis met tuin waar ik ook daadwerkelijk zelf kan BBQen. Ik lees hier al even mee en kijk vooral veel YouTube videos. En natuurlijk gaat hier de BBQ wekelijks 1-3 keer aan. Ik weet niet was "bbq seizoen" betekent, ook als het regent, waait of sneeuwt, bbq ik lekker door. Het liefst bbq ik elke dag, maarja, dat lukt niet altijd.

Ik ben begonnen op een gas bbq en gooide daar vooral burgers en worstjes op... totdat ik een keer een reverse sear Picanha heb gemaakt. Dat veranderde alles! Ik ging een stuk serieuzer BBQen... Op een dag besloot een stuk vlees te gaan roken, nogsteeds op die gas bbq. Dat werkte wel, met een pellet tube, maar ik vond het erg onpraktisch. Dus ik heb een Weber Master Touch gekocht. Daar werd ik zo enthousiast van, dat mijn gas bbq inmiddels vooral gebruikt wordt voor wat groenten, of als firestarter (brikketenstarter op de gaspit). Uiteindelijk heb ik er nog een Smokey Mountain en Master Touch Premium bij gekocht.

Inmiddels staan er dus 4 BBQ's in m'n tuin. Ik gebruik ze eigenlijk alle 4 regelmatig nog wel maar, ach, ik heb nog wat plek. Begin volgend jaar wil ik een kamado aanschaffen. Ik ben nog aan het nadenken over welke. Ik twijfel nog tussen een Bastard, Weber Summit Kamado... of misschien toch allebei?! :)

Groet,

Bart
 
Welkom Bart, dat is alvast een mooie verzameling in ieder geval
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom bij het genootschap

En als je geen plek meer in de tuin heb op zoek naar een huis met een grotere tuin 😁
 
@rno hahaha ach, ik kan nog wel even door met verzamelen voor nu. Kinderen hebben nog plek zat om te spelen in de tuin ;)
 
Welkom Bart.
 
Welkom Bart.
Veel BBQ-plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan