BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Jeroen Bakker

Tondelzoeker
Berichten
16
Goedenavond bbq vrienden,

Na jaren bbq plezier op mijn stenen bbq en Weber merk ik dat ik de kennis mis om echt iets apart te maken. Sinds vorig jaar koop ik mijn vlees bij VD Valk Voorschoten. Heerlijk vlees maar haal er nog niet uit wat ik wil. Een kamado staat ook op mijn wensenlijst en om goede keuze te maken heb ik het boek hete kolen gekocht.
Ik had voor het lezen een mooie kamado voor ogen, zeer compleet en groot voor EUR700,-.
Door het lezen van het boek ga ik enorm twijfelen.. Het onderstel de scharnieren en uitrusting kan ik controleren maar het keramiek ... Ik ben bang dat straks na een jaar de bbq gaat scheuren en goedkoop duurkoop wordt.. Mijn eerste zoektocht op dit forum wordt dan ook de juiste Kamado tegen een betaalbare prijs.
 
Welkom Jeroen.
Veel plezier met je zoektocht, neem vooral ook de garantieafhandeling mee op in je zoektocht. Er zijn een aantal merken die een (beperkte) levenslange garantie bieden op de keramiek maar dit enkel voor de originele eigenaar/eerste aankoper. Daar worden problemen met het keramiek vrij vlot door afgehandeld. Dus je ook niet laten verleiden door zoekertje op marktplaats ofzo (tenzij je de eventuele garantieafhandeling nadien kan regelen via een verkoper)
Neem ook de levensduur van een kamado mee in je overwegingen naar merk/model, gespreid over een levensduur van minstens 20 jaar valt de aankoopprijs best wel mee.
 
Welkom Jeroen. Veel succes met het zoeken naar een nieuwe Q. Staat genoeg info hier. Als je vragen hebt kun je altijd de gebruikers van een merk vragen. Mijn ervaring is dat er op een bepaald niveau meerdere goede keuzes zijn met allemaal hun eigen voordelen. Dan zal op een gegeven moment ook het gevoel de doorslag geven. Ook verstandig is om eens langs een winkel te gaan. Dan kun je de verschillen eens voelen en zien.
 
Het is de Grizzlie elite large 2021 geworden ! Vandaag met 20% bij de Welkoop. Prachtig en mooi onderstel en sluiting en vrij compleet ! Helemaal blij mee !
 
Terug
Bovenaan Onderaan