BasBQ
Beef en Steak

even voorstellen

Bierbuikburggraaf

Sprokkelaar
Berichten
36
hallo allemaal ik ben daan,

sinds kort ben ik in het bezit van een mooie weber mastertouch. ik ben lekker vanalles aan het proberen en kwam zodoende regelmatig op dit forum terecht.
ondertussen voel ik mij genoeg bbqer om een acoount aan te maken.

aankomende zaterdag wil ik spareribs gaan maken volgens de 3,2,1 methode. ik heb dit een tijdje terug ook geprobeerd maar vond de ribben toen best droog en ik hield de bbq lastig op een stabiele temperatuur.

dus als jullie tips hebben hoor ik dat graag.

groet daan
 
Als ze droog zijn, kun je proberen ze iets langer in het folie te houden dan worden ze malser.

Bij mijn ouders Weber speelde ik vooral met de onderste luchttoevoer boven liet ik helemaal openstaan.
 
Welkom Daan.

Qua temperatuur als bij mijn weber de schuif onderaan bijna helemaal dicht zit en ik gebruik de snake. Houdt ik hem makkelijk rond de 120 graden. En wel de bovenste schuif idd helemaal open laten.
Ik gebruik ook ecobrasa briketten die staan er volgens mij om bekend dat ze stabiel branden. Misschien dat daar nog winst in valt te behalen.
 
Oké bedankt,

Ik heb kokos briketten liggen. En even een beginners vraag waarom laat je de schuif boven dan helemaal open
 
Welkom. (ahum, ik heb ook een klein bierbuikje 🤨😋) Is een BBQ-ers kwaaltje uit de corona tijd. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Ff terug naar je ribbels: waren ze droog of nog te hard qu bite ? Langer inpakken en laten garen is een optie. Daarbij, ff prikken. die 3-2-1 is niet voor ieder slab gelijk. (vlees en structuur is ook niet overal even dik)
Met de lucht, de schuiven en de temp moet je leren spelen. Als je indirect doet grillen kan je het beste ook de temp op het rooster meten. In de dome kan de temp zomaar 30C hoger zijn. Verder is bij de W57 ook de wind van belang. Het waait immers aan alle kanten naar binnen. En...de weber is niet geïsoleerd. Veel warmte gaat direct verloren. Dus je kan beter wat hoger stoken en dan tijdig op de onderschuif en vervolgens op het margriet wiel knijpen. Succes.
 
Dan denk ik....langer inpakken.
Tip hou een lijstje bij van de temperaturen tijdens de run (kerntemp, buitenlucht, roostertemp, dome temp), in combinatie met de stand van de luchtschuiven.
 
Goeie tips allemaal bedankt. Ik heb alleen 1 temp meter kan ik dan het best kern temperatuur meten of beter roostertemperatuur
 
Ik heb recentelijk ook mijn eerste spare ribs gemaakt op een weber GBS 57. Snake gemaakt met ecobrasa. Temperatuur op rooster gemeten. Schuif boven op en onderste mee gespeeld. De beste tip die ik je kan geven is... ga kijken op youtube en dan op het kanaal van NOSKOS BBQ. Die heeft een sessie van spareribs. Echt super goed in beeld gebracht. Als je dat op volgt dan krijg je snel weer toestemming om de volgende sessie te gaan starten. Vergeet ook niet te genieten van je sessie zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij het genootschap

Adviezen zat voor je
 
Ik heb recentelijk ook mijn eerste spare ribs gemaakt op een weber GBS 57. Snake gemaakt met ecobrasa. Temperatuur op rooster gemeten. Schuif boven op en onderste mee gespeeld. De beste tip die ik je kan geven is... ga kijken op youtube en dan op het kanaal van NOSKOS BBQ. Die heeft een sessie van spareribs. Echt super goed in beeld gebracht. Als je dat op volgt dan krijg je snel weer toestemming om de volgende sessie te gaan starten. Vergeet ook niet te genieten van je sessie zou ik zeggen.
Thanks
 
Daan, welkom bij het Genootschap. Maak vooral veel foto’s, daarmee kunnen we beter zien waarom het goed of fout gaat.
 
Welkom op het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum
 
Terug
Bovenaan Onderaan