BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen...

 
 

Roog

Vuurmaker
Berichten
69
Hi All,

Ik ben Rogier, BBQ liefhebber en hobby kok. Ik vind het ontzettend leuk om voor vrienden en familie een lekker gerecht te maken op mijn Weber kogel.

In de zoektocht naar een nieuwe barbecue ben ik mij aan het verdiepen in de wereld van de offset smokers, zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen. Ook op het gebied van de brandstof ben ik aan het verkennen wat er allemaal mogelijk is.

En wie weet kan ik met mijn eigen ervaringen andere op dit forum een handje helpen.

Gr,

Roog
 
Rogier, welkom op het BBQ Genootschap.

Succes met je zoektocht naar een offset smoker.
 
Hoi Rogier,
welkom bij het Genootschap.
Succes met je zoektocht, besef wel dat je met een offset continu bezig bent om hem aan de gang te houden, het zijn calorieën vreters
 
Welkom hier en succes.
 
Hoi Rogier,
welkom bij het Genootschap.
Succes met je zoektocht, besef wel dat je met een offset continu bezig bent om hem aan de gang te houden, het zijn calorieën vreters
Thanks voor de tip! Heb ook niet definitief voor een offset smoker gekozen. Probleem dat ik met mijn huidige Weber (47cm) heb, is vooral de ruimte. De echte grote stukken vlees of bijvoorbeeld meerdere spare ribs passen er niet lekker op. Bij zo'n offset smoker heb je veel meer ruimte om je vlees neer te leggen. Maar een grotere Weber of eventueel een ander model is ook nog een optie. Ik heb de tijd om op zoek te gaan en rustig te onderzoeken wat de beste optie is voor mij. Ik laat mij hier dus graag informeren door de kenners/ervaringsdeskundige.
 
Hoi, als een weber tot optie geldt dan zou ik kijken naar de premium. Deze is 57cm is doormiddel van de rvs plaat die er bij zit perfect in te richten voor indirect. Met gemak passen er vijf spareribs of twee procureurs op.
Zeker een goede optie! En ik ben ook eigenlijk, behalve de grootte, heel erg blij met mijn Weber.
 
Welkom bij het genootschap
Keuzes keuzes keuzes hè 😱
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Ha Rogier, welkom.
Analoog aan de bijdrage van Kazango. De W57 is hier prima voor. De W47 is qua oppervlak 45% kleiner. Heb daarom ook recentelijk voor de W57 premium gekozen. Het hitteschild heb ik nog niet gebruikt. Kijk voor ervaringen van anderen hiermee elders op dit forum.
Verder, als ik mijn oude w47 gebruik, lijkt net of deze qua omgang meer briketten verbruikt dan de W57.
Succes met je zoektocht en de daarbij behorende ervaringen.
 
Ha Rogier, welkom.
Analoog aan de bijdrage van Kazango. De W57 is hier prima voor. De W47 is qua oppervlak 45% kleiner. Heb daarom ook recentelijk voor de W57 premium gekozen. Het hitteschild heb ik nog niet gebruikt. Kijk voor ervaringen van anderen hiermee elders op dit forum.
Verder, als ik mijn oude w47 gebruik, lijkt net of deze qua omgang meer briketten verbruikt dan de W57.
Succes met je zoektocht en de daarbij behorende ervaringen.
45%! Dat is aardig wat zeg. Had er nog niet bij stilgestaan dat het verschil zo groot is. Reden temeer om de W57 als serieuze optie in overweging te nemen. Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan