BasBQ
Beef en Steak

even voorstellen...

brinxma

Tondelzoeker
Berichten
9
Hoi,
Ik ben Friso Brinxma en beginnend BBQ fanaat :)

Ik ben begonnen (na de huis, tuin en keuken BBQ's) met een naamloze kamado van 13" .Op zich niet slecht, maar het duurde uren voordat het op temperatuur was en dan nog bleef het lastig te beheersen. Wel alvast een workshop bij Vuur & Rook gedaan wat behoorlijk wat inzicht gaf in wat ik eigenlijk wilde...

Alleen had ik niet zoveel geld voor een BGE Large of een van de andere grote namen. Nog even getwijfeld over een Niclan via Bol.com maar toen zag ik een Inferno Large white voorbij komen op marktplaats voor € 80,- .Binnenschaal en daisywheel ontbrak en het vilt was versleten. Maar wel met verrijdbaar onderstel. verderop op marktplaats zag ik een binnenschaal van Kamado Joe voor € 25,- ,de eigenaar gaf er ook nog de gietijzeren schijf bij. Dus ik heb een leuk knutselproject :cool:

Via dit forum ga ik proberen uit te pluizen waar en hoe ik onderdelen kan kopen, waar ik op moet letten enz. Alle tips zijn welkom!


20200614_204627.jpg

Alvast mijn verlanglijstje:
- Daisywheel
- vilt (of liever gezegd glasvezel)
- 2 neerklapbare zijplanken
- 1 handvat voor deksel
- aslade
 
Friso, welkom op het Genootschap en succes met je zoektocht.

denk dat handvat en Daisy wheel eventueel bij een smid te maken zijn. Vilt kan je online bestellen
 
Aha dus jij hebt hem gekocht :)
Ik kwam deze toevallig tegen op marktplaats. Mooi hobby projectje.

Welkom
 
Welkom bij het genootschap en de eerste beginselen als gehad 👍🏻👍🏻
 
Hoi Friso,
welkom bij het Genootschap,.
 
Blijkt dat mijn 7" (19 cm) grote opening voor mijn daisy wheel aan de bovenkant niet zo standaard is. Een BGE heeft bijv. 14,5 cm
Iemand enig idee welke shop zoiets verkoopt?
 
Welkom ;)
 
Blijkt dat mijn 7" (19 cm) grote opening voor mijn daisy wheel aan de bovenkant niet zo standaard is. Een BGE heeft bijv. 14,5 cm
Iemand enig idee welke shop zoiets verkoopt?
Is waarschijnlijk wat lastiger voor dit model iets te vinden, ligt er een beetje aan of dit een standaard rebranded chinese kamado is of een eigen design. Kijk anders even hier
zie redelijk goedkope magrietschijven. Je kan ook kijken of de kamado joe past, maar dan wordt je kamado wel ineens 4x zoveel waard ;)
 
Hij is al 4x zoveel waard door de kamado Joe binnenschaal 😛
Helaas had die shop van jouw link ook niet die maat, maar tnx!
 
Welkom hier op het mooie forum Friso


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 

Hibachi
IngeschrevenJun 2020Berichten5Post Thanks / Like

Ben er inmiddels achter dat het een BoB is, een Best of Barbeque. Ingevoerd via de golfballenman en verkocht aan diverse handelaren. Blijkt dat er geen reserve onderdelen te krijgen zijn. Een handelaar heeft 'm daarom al van zijn website gehaald.
Blijft dus lastig. Ik zit nu te denken aan een verloopstuk naar 14.5 cm zodat er een bastard rvs kap op kan of iets anders. Ellende is dat bijv. Kachelpijp 200, 180 of 150 mm is in nederland. En je verloopstuk word zeker 15 tot 20 cm hoog....
Ik sta open voor suggesties. Bedrijfje in gietijzer iets laten maken?
 
Heel veel plezier hier.
 
Er zijn stalen verlopen voor kachelpijpen. Zowel zwart als gegalvaniseerd. Neem geen alu. .Niet de mooiste oplossing maar werkt wel
 
Het uiteindelijke resultaat:
Kamado + onderstel: € 80,-
Vuurschaal + vuurring kamado joe € 25,-
Glasvezelband € 20,-
Bastard chimneykap € 34,95
Verloopstuk € 6,95
Zijplankjes: gratis

Niet slecht toch?
20200722_104101.jpg
20200722_104101.jpg
20200722_104120.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan