BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen!

 

Snellius85

Vuurmaker
Berichten
61
Hoi!

Mijn naam is Roan en ben 33 jaar ou....... jong. Eigenlijk heb ik heel weinig BBQ ervaring maar heb mij inmiddels genoeg ingelezen (met dank aan jullie) om er mee aan de slag te gaan. Mijn doel is vooral low en slow voor Ribs en PP, zoals de meeste denk ik  :). Ik begin op een 47 weber compact (afkorting, geen idee). In mijn enthousiamse heb ik deze overgenomen van een bekende... maar ben bang dat het misschien net te klein is voor grote stukken PP en ribs, waarschijnlijk dus even een ikea rek halen zodat er meer ribs op kunnen. Ik heb inmiddels wel een bluetooth thermometer in huis met 2 probes voor op het rooster en het vlees. Ik ben ook van plan om mijn eerste verslagje uit te brengen....... wish me luck!

B-)
 
Roan, welkom bij de club.

Er staan hier genoeg tips en tricks om Ribs of pp te maken op een kleinere bbq, dank aan een hitteschild en de minion methoden voor het aansteken can je briketten.
Op marktplaats kan je altijd nog een grote bbq kopen voor weinig en over een paar weken beginnen de tuincentra weer met de uitverkoop van de bbq?s Om plaats te maken voor de kerstspullen.
 
Frits zei:
Roan, welkom bij de club.

Er staan hier genoeg tips en tricks om Ribs of pp te maken op een kleinere bbq, dank aan een hitteschild en de minion methoden voor het aansteken can je briketten.
Op marktplaats kan je altijd nog een grote bbq kopen voor weinig en over een paar weken beginnen de tuincentra weer met de uitverkoop van de bbq?s Om plaats te maken voor de kerstspullen.

Dank je Frits.

Denk dat het allemaal nog wel gaat, als je inderdaad maar de directe hitte weet af te houden toch? Dus folie aan de kant die directe hitte kan veroorzaken. Ik zag dat je ook iets van het type kolen hebt geschreven, ga daar ook eens naar kijken. Ik heb op dit moment alleen maar goedkope bouwmarkt briketten in huis...... ben benieuwd hoe je daarmee de temperatuur op orde kan brengen en hoe lang het mee gaat. Zijn deze echt schadelijker voor low en slow?
 
Welnee, met alle briketten, dus ook ?slechte?, kan je low and slow barbecuen.

Alleen zal je met mindere briketten de trucendoos moeten gebruiken zoals misschien bijvullen tijdens je sessie en of de as voorzichtig van je briketten tikken zodat het vuur niet verstikt. Kan simpel door voorzichtig tegen de poten van je bbq te tikken.
 
Hallo Roan.
Welkom bij het genootschap.
Wat Frits al deelde, ook op een betrekkelijk kleine bbq kan je met goedkopere briketten een goed resultaat behalen als je maar even op let en wat ervaring opdoet.
Goedkopere briketten geven meer as en vervuiling en dan zal je waarschijnlijk wat beter op je vuurtje moeten letten.
Als voorbeeld even een plaatje, op deze manier met EcoBrasa briketten en een keer as schudden en bijvullen na ? 6 a 7 uur gaat het toch wel zo'n 12 uur mee.

P7AXcB9l.jpg


Veel succes met de pogingen om van die heerlijke gerechten te maken. ;)
 
Hoi Roan,
welkom bij het Genootschap
 
Van harte welkom bij het Genootschap!

Sluit me bij Frits aan. En als je het eenmaal op je 47 compact kan dan is alles daarna makkelijker
 
Welkom hier Roan veel plezier met het uitproberen  :)
 
Welkom Roan bij het genootschap

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan