BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

M

MichielvL

Gast
Hallo iedereen,

Al jaren kijk ik op het BBQ genootschap voor van alles en nog wat maar nu dan toch maar een keer lid geworden van het forum.

Over mij:
Ik ben inmiddels ongeveer 15 jaar intensief bezig met van alles wat te maken heeft met vleesbereiding. Focus ligt op low&slow maar een dikke steak op zijn tijd wordt ook gewaardeerd. Mijn interesse als het aankomt op bbq's is naast het bereiden ook vooral het bezig zijn met de apparatuur zelf. Ik ben van huis uit engineer en dat is een beetje mijn hobby's ingeslopen ;). Mocht je een idee zoeken voor een bbq, ik denk dat ik al wel een ontwerp ergens heb liggen. Momenteel ben ik druk bezig met het afronden van een kampeerbbq welke ik begin volgend jaar op de markt wil brengen.

Naast, bereiden en ontwerpen, heb ik tenslotte ook nog eens een zwak voor ??n van de mooiste concepten in het bbq land: de heatermeter. Eigenlijk vind ik iedere bbq regelaar een wereldvinding (excuses aan de puristen) maar de heatermeter heeft al jaar en dag een bijzondere plek in mijn bbq wereld. Ik heb er inmiddels denk ik een stuk of 15 gebouwd (en een aantal gesloopt) en ben nu met een kleine redesign bezig om hem in een standaard behuizing te krijgen. Door het vele proberen en experimenteren met de heatermeter, ben ik tot een kostprijs gekomen die net onder de ? 60 ligt (inclusief 2 probes, fan/servo oplossing en RPi zeroW). Er liggen nog wat kleine uitdagingen maar wellicht vind ik hier weer nieuwe motivatie/gelijkgezinden om die te tackelen. Ik ben er van overtuigd dat een bbq regelaar met Wifi voor rond de ? 40 kostprijs mogelijk moet zijn maar vooralsnog lukt het mij niet.

De hardware:
- 1x 200l UDS met HMpi 4.2
- 3x 60l UDS met HMpi 4.3 (waarvan 2 schijnbaar permanent uitgeleend)
- 1x WGO uit de oude lichting;
- 12x niet afgebouwde HMpi 4.3 (mijn 3d printer heeft wat issues);
- 1x Anova precision cooker (is geen bbq maar de beste manier om een steak perfect te krijgen);

Ik kan niet beloven dat ik mij inhoudelijk veel ga mengen in de discussies maar als het mijn interesse heeft, wil ik graag een steentje bijdragen.

Gegroet!


Nog even wat plaatjes/ontwerpen:

een compleet RVS/ge?mailleerd stalen kamado:
QrF7YjZl.jpg


een reverse flow offset smoker met centrale firebox:
THg7XCXl.jpg


een altermatief op de altijd maar ronde vormen:
zpRFPVNl.jpg


groot en over the top (hij mist nog een pootje op dit plaatje  :-/):
pcBaYa9l.jpg


Mijn ontwerp, nu ergens op een boot tussen china en hier:
Jwf0Zcyl.jpg


een pizza oven:
brmu2IMl.jpg


HM fan+servo in standaard behuizing:
dSNPL4cl.jpg


Mijn eerste mini UDS (2012) met hitch mount:
NbVEmxnl.jpg









 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Van harte welkom Michiel.

Veel lees plezier op het forum. (mooie intro trouwens)
Erg handig die smoker op je trekhaak  :D
Ik noem mezelf geen purist maar met heatermeters en dat soort van regelingen heb ik gewoon niets.
Erg knap dat het allemaal kan hoor en veel waardering voor de mensen die dit uitdokteren maar niet aan mij besteed. :(
Kan ik ook niets aan doen  ;) :blush:

Grts,    Hans.
 
Welkom op het forum. Leuk speelgoed hen je allemaal, ik ben stiekem wat jaloers.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Welkom hier
Lekker creatief bezig zeg.
Leuk hoor
 
Welkom hier :)
 
Hoi Michiel,
welkom bij het Genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan