BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

M

Muus

Gast
Goede middag allemaal!

Mijn naam is Paul Muskens uit Groesbeek.
Ik heb vorig jaar mijn eigen rookkamer gebouwd om zelf paling/zalm etc te roken,en dat gaat me goed af.
Nu wil ik mij meer verdiepen in het bbq-en.
Ik kwam dit forum tegen toen ik bij toeval op de side van noskos terecht kwam.
Ik hoop dat ik hier,veel plezier mag beleven en veel kan leren over de do's en dont's van de wereld die bbq heet.
Ik wil graag een Smoker aanschaffen, waar kan ik dan het beste mee beginnen, zijn er merken die je links moet laten liggen, zijn er voor een redelijke prijs smokers om het beginsel te leren zonder meteen een fortuin uit te geven.?
Ik kijk er naar uit om alle informatie(eigenlijk teveel) in me op te nemen om straks met trots een super rib/pulled pork/ bout te kunnen maken.
BVD....Paul(Muus)!

 
Welkom, helaas met smokers geen ervaring maar goedkoop is vaak duurkoop ook met smokers.
 
Welkom!
 
Welkom. De prijsrange van verschillende soorten smokers gaat van 100? tot enkele duizenden...
Ik vind de weber smokey mountain nog steeds een heel leuk toestel.
Veel succes alleszins


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom!

Het is net wat je wilt. Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je wilt. Om ervaring op te doen zou ik het goedkoop houden... Als het nou ooit niet bevalt heb je je ook geen bult gevallen van 2000 euro want het is wel een Q waar je bij moet blijven en mee bezig moet zijn.

Ik heb jaren gedaan met een el cheapo van de cranentroep, werkte prima om het op te leren en proberen... Ben op een gegeven moment wel door de firebox heen gestookt, maar dit weer gerepareerd met 2 stukken oliedrum  had zo weer jaren meegegaan.

Heb er vorig jaar weer een van dezelfde zaak gekocht, maar dan een iets betere als de oude. Ik heb er 300 voor betaald, in de aanbieding. Als ik er weer 10 jaar mee kan doen, al is het met een kleine aanpassing mocht ik er voor die tijd doorheen stoken, heb ik na 40 jaar nog steeds minder betaald als een dure oklahoma van hetzelfde formaat.


7a5dc3adce10ed57cdc3ab243afabd7e.jpg
 
Welkom!
Heb je nu weer het zelfde merk gekocht als dat je had?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
siempie zei:
DannyBikeBQ zei:
siempie zei:
Welkom!
Heb je nu weer het zelfde merk gekocht als dat je had?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Voor mij bedoelt?

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
Ja

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Twijfelde ff

@muus; sorry voor deze kleine kaping in je voorsteltopic

Nee, de ouwe was merkloos. Zo'n xl smoker met 2 helften die je overal zag voor zo'n 150 tot 250 euro.

Deze is van Nice Cooker. Is een tikkeltje dikker, volgens mij zo'n 2 ? 2,5 mm met een losse deksel erin. Firebox heeft hierbij ook een aslade. Is wel makkelijk mocht ik er in de toekomst ooit doorheen stoken, een aslade is zo weer in elkaar gebreid van metaal.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
 
Hallo,

Nadeel van dit model is dat hij kolen vreet , verliest veel warmte en temperatuur op rooster is groot verschil ( links met rechts )

Gr Bakker72


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
bakkertje72 zei:
Hallo,

Nadeel van dit model is dat hij kolen vreet , verliest veel warmte en temperatuur op rooster is groot verschil ( links met rechts )

Gr Bakker72


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
@muus,

Ze verbruiken wel meer brandstof als een kado, dat is zeker. Dus dat is idd iets waar je rekening mee moet houden. Temperatuur verschil is ook wel wat groter, maar dat is deels te verklaren door de grootte van je grill oppervlakte. Als er bij mij veel tegelijk op ligt, hou ik daar rekening mee door tussendoor een keer de gerechten van links naar rechts en andersom te verplaatsen.

Het is voor mij in ieder geval een fijn apparaat om mee te werken. Persoonlijk hou ik er juist wel van om een Q, dus smoker, te hebben. Ja, er zitten wat "nadeeltjes" aan, maar elke Q heeft zo zijn dingen. Voor mij is het juist een deel van het plezier dat je erbij moet blijven en ermee bezig moet zijn. Dus regelmatig houtaanvoer en temperatuur in de gaten houden. Als je daar zelf ook niet tegenop ziet, twijfel ik er niet aan dat je veel plezier gaat beleven aan je toekomstige smoker

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk

 
hoi Paul,
welkom bij dit edele genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan