BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

S

storkq

Gast
Goededag  allen,

ik heb hier in Nederland alleen maar gegrilld (op zn Zuid Amerikaans dus asado stijl). Jaren kwam ik vaak in Texas en ben daar in alle respectabele BBQ tempels geweest. En nu begin ik het zo te missen dat ik toch zelf ook maar aan de slag ga. Op dit moment zit ik een beetje in de orienterende fase van wat ik zal maken. Een kamadoo is heel handig maar prijzig en niet echt voor grote hoeveelheden en niet zelf te maken behalve een goede tafel ervoor. Uiteindelijk zal ik er wel eentje kopen maar niet nu. Een oklahoma joe is voor mij het meest vertrouwd en veelzijdig maar vereist constant aandacht. Ik heb geen tijd om uren mn vlees in de gaten te houden. Een UDS is goedkoop, geschikt voor een longcook en kan geautomatiseerd worden en je kan er zelf wat aan bouwen. De WSM valt wat mij betreft in de UDS klasse alleen dan kant en klaar. In capaciteit prima voor thuis maar niet voor een grotere portie. Pellet valt af, pellets en elektriciteit. Wel zijn de pellet smokers ideaal voor handsoff cooking. Gravity fed vertical is op zich interessant maar ik vind het een heel raar concept en heeft best wat hoogte nodig. Ik wil absoluut niet beweren dat het niet werkt maar bij andere verbrandings systemen heb ik een redelijk gevoel voor maten en verhoudingen en weet ik waar je wat kan tweaken. Bij deze dingen niet. En dan kan het op een dure teleurstelling uitlopen. Blijft over de geisoleerde vertical evt met reverse flow. De glossy folder van deze dingen is prachtig maar of het zo goed werkt als een oklahoma joe weet ik niet.

Keuzes, keuzes, keuzes.

Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen en heb ik snel een beeld van wat ik nodig heb en kan ik snel wat bouwen en een leuk build verslag maken.
 
hoi,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom!
 
Frits zei:
Vault smokers van Dutch Bros Smokers zijn goed en goedkoop
Dat zal best maar dat zal het niet gaan worden. Een kamadoo, die moet je kopen. Al het andere moet je zelf maken.
Nogmaals niets ten nadele van jouw smokers. Ik heb vaak veel meer plezier van iets zelf gemaakts dan iets gekochts. Zeker bij zoiets.
En ik keek net even op jullie site. Maar je kent het het gezegde: "als je de prijs moet vragen, kan je het niet betalen" :)
 
Zelfbouw is natuurlijk leuker dan gewoon kopen. Zelf ben ik niet zo handig, laat staan dat ik het zelf kan lassen. Maar ook al zie je de prijs niet staan, is de prijs minder dan een big green Egg large.
Succes met bouwen en laat vooral het eindresultaat zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan