BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

F

FailFr8er

Gast
Hey mensen,

FailFr8er hier, 30 jaar, en nieuw tot de serieuzere BBQ-wereld;
Tot voor kort alleen een beetje bezig met een slow cooker en procureur, en de willekeurige BBQ in de zomer zonder nadenken. Voor kerst een aantal boeken gehad van Weber voor voor vlees en kip, hierin een aantal dingen gelezen wat mij triggerde om hier eens te komen kijken;

Vanmiddag gaat ik langs de Ikea om een paar dekselrekjes, en een paar Fantast'en te halen, daarna vanmiddag nog even in de slowcooker een procureur op temperatuur brengen.

Wat ik wel een beetje mis zijn dry rubs voor koolhydraatarme dieten. Overal zit wel een vorm van suiker in, en ik vraag me af in hoeverre ik dat er uit kan laten en/of kan vervangen met bijvoorbeeld zoetstoffen.
 
Van harte welkom bij het BBQ Genootschap!

Je kunt de suiker wel weglaten, maar dat komt de smaak niet echt ten goede. Vervangen door agave, honing etc. doet verder niets voor je dieet natuurlijk.
 
welkom bij dit edele genootschap
 
noskos zei:
Van harte welkom bij het BBQ Genootschap!

Je kunt de suiker wel weglaten, maar dat komt de smaak niet echt ten goede. Vervangen door agave, honing etc. doet verder niets voor je dieet natuurlijk.

Bedankt voor het welkomheten allen; Het issue is dat er in de familie een aantal diabeten rondlopen, en ik hierdoor zelf ook risico loop; Uiteraard geen drama als er onverhoopt op een BBQ-avond een keertje een paar el (riet)suiker doorheen zit, maar voor een keer tussendoor is het wel prettig als ik er gewoon rekening mee kan houden.

Enig idee waar ik 't beste kan gaan zoeken naar zulke recepten? Suikerloos is al meestal vervangen door andere koolhydraten, en koolhydraatarm is geen gangbare term voor dry rubs kwam ik achter...
 
Welkom hier. Ik denk dat je hier een goed punt hebt... Gisteren nog een artikel gelezen op rtlnieuws.nl dat fabrikanten suiker toevoegen aan groenten in pot. We komen het dus bewust of onbewust overal in tegen. Mocht je gaan experimenteren met alternatieven (of gewoon suiker weglaten uit rubs) dan aub delen. Hebben we allemaal wat aan.

Grz.
 
Marcozld zei:
Welkom hier. Ik denk dat je hier een goed punt hebt... Gisteren nog een artikel gelezen op rtlnieuws.nl dat fabrikanten suiker toevoegen aan groenten in pot. We komen het dus bewust of onbewust overal in tegen. Mocht je gaan experimenteren met alternatieven (of gewoon suiker weglaten uit rubs) dan aub delen. Hebben we allemaal wat aan.

Grz.

Ik ben nu aan 't kijken naar Erythritol, kijken of ik dat als suikervervanger kan gebruiken voor gerechten waar ?cht suiker in moet (bbq-saus bijvoorbeeld). Wellicht ook in dry rubs. Ik maak wel ergens een topic aan met de resultaten als 't me gelukt (of mislukt) is.
 
FailFr8er, welkom op het BBQ Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan