BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

H

Hanshaan

Gast
Gegroet bbq liefhebbers.
Mijn naam is Hans Haan en ben reeds jaren verknocht liefhebber van deze uiterst smakelijke manier van eten bereiden.
Geleerd van mijn vader, die in voormalig Nederlands-Indi? het bos in moest om voor de familie aan vlees te komen.
Hij is altijd een liefhebber van eten in de buitenlucht gebleven. Eerst roosteren op boomstammetjes bespannen met kippengaas.
Later de bekende gietijzeren Hibachi. Zijn sat? is nog altijd onovertroffen. In de loop der jaren heb ik diverse bbq's versleten, van spotgoedkope wegwerp exemplaren tot ketelbqq's aan toe. De gasbbq gaat alleen mee op vakantie omdat er op een heleboel plaatsen geen open vuur mag worden gebruikt. 't Is behelpen. Kokosbriketten verdienen mijn voorkeur. Branden vrij lang, roken amper en het is hoed voor het milieu. Het mooiste vind ik barbecue?n voor een grote groep. Het vergt de nodige voorbereidingen -hygi?ne!- maar groot is de voldoening als 80 tot 100 personen zitten te genieten. Mooie stukken groot vlees zoals biefstukken van 1 kilo, lamszadel of lamsbout, een heel speenvarken e.d. Gamba's met huisgemaakte aioli blijven ook favoriet. Groentes horen er natuurlijk ook bij.
Laatst vis gerookt in de bbq. Heerlijk.
Ik wens jullie allen een lange hete zomer toe met veel barbecuegenot.
 
Welkom!
Die onovertroffen sateh ben ik erg benieuwd naar ;)
 
Welkom Hans enne ik ben nieuwsgierig geworden naar die sateh
 
Ha Hans, ook van mij een warm welkom, en wat ze zeggen... Kom maar op met die sateh!
 
hoi Hans,
welkom bij dit edele genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan