BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

patrick1976

Vuurmaker
Berichten
64
Hallo allemaal
Graag wil ik mij even voorstellen. Ik ben Patrick, 40 jaartjes jong, getrouwd, vader van 3 prachtige kids, en woonachtig in het mooie Brabantse land. Na een paar jaar ge?xperimenteerd te hebben met diverse soorten bbq's, ben ik sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een, weber one touch premium 57.
ik wil me voornamelijk gaan richten op indirect bbq'en en roken van vlees, vis en kip. Aangezien ik hier nieuw in ben, hoop ik op dit mooie forum veel inspiratie te kunnen op doen, en mijn ervaringen met jullie te kunnen delen. Alle tips en truks zijn dan ook van harte welkom
 
Welkom!
 
Patrick, welkom op het BBQ Genootschap!
 
Even voorstellen, mijn naam is Peter en woon in Brabant, getrouwd en 2 kinderen.
Gelukkig alle vier zijn we gek op barbecuen, als het even kan gaat de barbecue aan. Op houtskool en sinds kort kokosbriketten.
Zelf kan ik niet koken maar zodra het barbecue wordt dan prepareer ik de gerechten, onder toezicht van mijn vrouw weliswaar ;)..
Mijn vrouw komt uit Indonesie en juist het gebruik van kruiden uit Azie maakt het verschil in de gerechten. Weer eens een andere combinatie van kruiden en olie doet soms wonderen!
Wij hebben drie barbecues, barbecook een wat grotere voor de visite, Weber go anywhere, voor inderdaad anywhere en nog een kleine zelfbouwer voor alleen sate.
Ik gebruikte uitsluitend hout voor het vuur geen gas, wat experimenten gedaan met lavastenen tussen de houtskool voor temperatuur controle.  Niet zo zeer voor smaak maar juist temperatuur bracht mij naar kokosbriketten. Wat over gelezen en via via in contact gekomen met een Indonesier die een fabriek heeft die dit produceert.
Testje uitgevoerd, laaiend enthousiast en tegenwoordig dus niet meer anders in gebruik. Zo enthousiast over het product, duurzame productie  geen gebruik van chemicalien, dat ik met de fabrikant om de tafel ben gaan zitten en nu als distributiepunt Benelux te boek sta. Het product heet CoCo Green SNAP.
In mijn zoektocht naar andere gebruikers en genieters van barbecue kwam ik 'het bbq genootschap' tegen gelijk ingeschreven graag deel ik mijn ervaringen en hoop ook te leren van anderen met nieuwe gerechten en technieken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan