BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Pieter

Tondelzoeker
Berichten
17
Ik ben Pieter en ik kom uit een leuk stadje in Noord West Gelderland. Ik ben een enthousiaste kook-liefhebber, maar BBQ-de eigenlijk alleen op feestjes en verjaardagen. Daarbij kwam ik niet verder dan wat worstjes bruin bakken en hamburgers met brandwonden redden. Totdat ik op 24kitchen een Texaan beef zag roken. Ik ben gelijk aan de slag gegaan op mijn action kogel BBQ van 15 euro en haalde daar toch redelijk eetbare stukken vlees af. Ik begon het steeds leuker te vinden, en na wikken en wegen en lange tijd sparen een BGE Large gekocht en een buitenkeuken van steigerhout getimmerd.

20150829_141044.png


Ik heb hem nu al enige tijd en we hebben al veel lekkere gerechtjes gegeten zoals warm en koud gerookte zalm, div steaks, pulled pork, Jamaican jerk kippenpootjes(!), brood, stokbrood, beer can chicken, beer can burgers (erg lekker), picanha, bavette, linzenschotel, courgette-zalmrolletjes, upside down appelcake(!), etc.

Ik moet nog veel leren en zal eerst eens wat rondneuzen op het forum voor inspiratie e.d.

Ik kwam op jullie forum terecht toen ik aan 't zoeken was voor de heatermeter. Ik heb nog geen haast, maar wil er op termijn wel eentje gaan bouwen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, dus zal daar eerst eens naar zoeken. Ook ben ik niet tevreden over mijn spare-ribs van de BGE en vind eigenlijk mijn zelf gekookte spareribs die ik daarna vanouds afgrilde op mijn action BBQ lekkerder. Dus doe ik vast iets fout, want dat moet beter kunnen. In de vriezer ligt momenteel een zak met krabbetjes. Ik denk dat ik die zaterdag klaar ga maken. Wie heeft er tips zodat ik vrouw en kinderen kan verrassen!


 
Welkom!
Leuk dat je zegt dat je nog veel kunt leren... Als ik naar de gemaakte gerechten kijk... :-O Dan valt dat wel mee  :>
 
Welkom!
 
hoi Pieter,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom Pieter!
 
Welkom Pieter, er staan op dit forum zoveel leuke en lekkere recepten dat ik niet goed weet waar ik moet beginnen. Maar kijk vooral eens bij de dessert afdeling 
 
Welkom bij de club.
 
Terug
Bovenaan Onderaan